بازدید زائران دانشگاهی از بیت امام خمینی (ره) در نجف

زائران دانشگاهی از بیت امام خمینی (ره) در نجف اشرف که از اماکن پربازدید زائرین عتبات عالیات در این شهر مقدس به شمار می رود، دیدن کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، "دوره ویژه" از جمله برنامه های مخصوص کاروان های دانشگاهی در نجف اشرف است که شامل زیارت اثیب یمانی، روایتگری از کعبه تا کوثر، بازدید از مرقد علامه امینی و بیت امام خمینی(ره) در دوران تبعید ایشان به نجف اشرف می باشد .


بازدید از بیت امام(ره) در نجف اشرف از اماکن پربازدید زائرین عتبات عالیات در نجف به شمار می رود که همه روزه میزبان خیل عظیم دوستداران رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) است.


بیت امام خمینی (ره) در جنوب شهر قدیم نجف ،در بخش غربی شارع الرسول(ص) و در نزدیکی کتابخانه امیرالمومنین (ع) و مقبره مرحوم علامه امینی واقع شده است .


راوی بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائرین دانشگاهی با بیان تاریخچه ای از اقامت امام در نجف، بیان داشت : امام خمینی (ع) ثابت کردند که از یک خانه اجاره ای آن هم در تبعید و در کشور غریب و تحت شرایط سخت، می توان یک انقلاب را هدایت کرد و یک سلطنت چندصد ساله را به زانو درآورد، کمر استکبار را شکست وعزت ،استقلال و آزادگی را برای ایرانیان به ارمغان آورد.


وی در خصوص تبعید امام به نجف گفت: سال۱۳۴۴ دولت ستمشاهی پهلوی با همکاری دولت ترکیه، امام را با هدف انزوای ایشان در میان مراجع نامی، اخراج کرد، اما با ورود امام به نجف و اطلاع طلاب و مراجع، استقبال بسیار گرمی از امام صورت گرفت و حدود پانصد نفر در کربلا به استقبال ایشان رفتند، بطوریکه ایشان فرمودند هیچ کس نه شعار بدهد و نه عکسی چاپ شود.


راوی بعثه مقام معظم رهبری افزود: پس از استقرار امام در نجف، علمای این شهر به محضر امام رسیدند و از ایشان تقاضای تدریس درس خارج نمودند، که در این راستا نقشه پهلوی شکست خورد، نه تنها امام منزوی نشد، بلکه مقام ومنزلت ایشان بالاتر رفت.


وی گفت: اکنون دیگر این ایرانیان نبودند که مرید امام خمینی(ره) بودند، بلکه شیعیان عراق هم مرید ایشان شده بودند.


زائران دانشگاهی در دومین روز حضور خود در نجف اشرف، با همراهی نماینده ستاد از اماکن تاریخی- مذهبی نجف اشرف نیز بازدید می کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران