حجت الاسلام و المسلمین اصغر قائمی:

شرط قبولی اعمال رد دیون است

حجت الاسلام و المسلمین اصغر قائمی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائرین ایرانی در حرم امام حسین(ع) به اهمیت حق الناس پرداخت و گفت: حق الناس را جدی بگیریم زیرا اگر فردی حق الناسی بر گردن داشته باشد، مورد عفو خدا قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین قائمی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران حضرت سید الشهداء در حرم مطهر امام حسین(ع) با اشاره به این که حسابرسی به حق الناس از مراحل سخت قیامت است، گفت: شرط قبولی اعمال این است که ما گرفتار حقوق مردم نباشیم .


وی افزود: حضرت رسول الله(ص) در سرزمین عرفات زمانی که حج به جای می آوردند،  هنگام غروب عرفه ، مردم به سوی مشعر الحرام حرکت می کردند؛ ایشان فرمود خدا همه را بخشید مگر کسی که حق الناسی بر ذمه داشته باشد.


حجت الاسلام و المسلمین قائمی با تاکید بر اینکه اگر کسی حق الناس بر گردن داشته باشد مورد عفو خدا قرار نمی گیرد، گفت: اباعبدالله شب عاشورا خطاب به یارانش فرمود اگر کسی بین شما حق الناسی دارد، بازگرداندن آن واجب تر از ماندن و شهید شدنش است.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری افزود: این مساله گویای اهمیت ادای دین و حق الناس است. حتی اگر کسی در کودکی مالی یا حقی را ضایع کرده پس از آن که به سن بزرگسالی رسید، باید رد دیون کند.




نظرات کاربران