ساکنان شهر قدس بار دیگر در باب الرحمه مسجدالاقصی نماز گزاردند

ساکنان شهر قدس تاکید کردند این هفته با حضوری گسترده در نماز جمعه مسجدالاقصی شرکت می کنند تا نقطه عطفی را در روند مبارزات خود رقم بزنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، رئیس پلیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی با عقب نشینی در مقابل خواسته فلسطینیان اعتصابی که خواستار بازگشایی مسجد الاقصی شده بودند، اعلام کرد دستور داده است درهای مسجد الاقصی از صبح امروز چهارشنبه به روی فلسطینیان بازگشایی شود. 


ده‌ها نمازگزار فلسطینی شب گذشته نماز عشاء را در خیابان اصلی منتهی به مسجد الاقصی اقامه کردند. این در حالی است که در پی تصمیم رئیس پلیس رژیم صهیونیستی به بستن درهای مسجد الاقصی و تخلیه آن با توسل به زور، صدها نمازگزار فلسطینی مقابل باب الاسباط تحصن کرده و نماز عصر دیروز را در این مکان اقامه کردند.


بر اساس این گزارش صبح امروز سردمداران رژیم صهیونیستی مجبور به عقب نشینی از مواضع خود شدند و با بازگشایی باب الرحمه، فلسطینیانی که از شب گذشته مقابل رب مسجدالاقصی تحصن کرده بودند، موفق به ورود به این مکان شریف شدند و نماز صبح را به جماعت خواندند.


 


ماجرای باب الرحمه در مسجدالاقصی چیست؟


 


16 سال از بستن باب الرحمه در مسجدالاقصی می گذرد، در این مدت رژیم صهیونیستی و افراطیون راست گرا، تلاش زیادی برای تغییر این مکان به معبدی برای یهودیان از خود نشان دادند. شانزده سال بین ساکنان شهر قدس و رژیم صهیونیستی بر سر این بخش از مسجدالاقصی کشمکش بوده است. بالاخره فلسطینی‌ها سوم اسفندماه امسال (1397) موفق شدند به حق خود رسیده و مطابق قوانین بین المللی در این مکان به عبادت بپردازند. بیش از 40 هزار نمازگزار در جمعه گذشته وارد مصلای باب‌الرحمه شدند و نماز را به جماعت گذاردند. موضوعی که به شدت خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت و نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد، این ورودی مسجدالاقصی را خواهد بست. 


در هفته جاری دو افسر صهیونیست با کفش وارد مصلای «باب‌الرحمه» مسجدالاقصی شده و سجاده‌های نمازگزارن را لگدمال کردند. صهیونیست ها پس از ورود به مسجد الاقصی دست به اقدامات تحریک آمیز زده و مراسم های و آموزه های آیین یهود را در این مسجد به جای آوردند وهمین امر باعث تحریک فلسطینیان شد و در پی آن راهپیمایی صورت گرفت. راستگرایان اسرائیلی معتقدند با حمله به مسجدالاقصی و اهالی قدس می توانند در انتخابات پیروز شوند.


 


جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه ای اعلام کرد که طرح ها و توطئه های شوم دشمن صهیونیستی در مورد مسجد الاقصی هرگز راه به جایی نبرده و در برابر عزم و اراده فلسطینیان شکست خواهد خورد. این جنبش خواستار حضور گسترده و باشکوه فلسطینیان در مسجد الاقصی برای دفاع از آن در برابر اشغالگران صهیونیست شد. ساکنان شهر قدس تصمیم گرفته اند جمعه پیش رو با حضوری گسترده در نماز جمعه مسجدالاقصی پیام مهمی به رژیم صهیونیستی داده و نقطه عطفی در روند مبارزات به جای گذارند.


 


در ادامه گزارشی تصویری از بازگشایی باب الرحمه در 3 هفته قبل از خبرگزاری صداو سیما تقدیم می شود:


 



 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران