کجایید ای شهیدان خدایی ! کجایید ای شهیدان خدایی ! کجایید ای شهیدان خدایی ! بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کجایید ای شهیدان خدایی ! کجایید ای شهیدان خدایی ! کجایید ای شهیدان خدایی ! کجایید ای شهیدان خدایی ! کجایید ای شهیدان خدایی !

کجایید ای شهیدان خدایی !

22 اسفند یادآور روز شهدا و حدیث ایثار و مقاومت و همچنین پرواز 464 حاجی سفید پوش در سرزمین منا به ملکوت اعلی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، 22 اسفند روز شهدا; حدیث مقاومت، ایثار و جانبازی دلیرمردان و نماد شجاعت و دلاوری انسان هایی است که برای دفاع از اسلام، آبرو، ناموس و وطن خود، از جان خویش گذشتند تا عزت و اقتدار ایران اسلامی در سراسر گیتی تداوم یابد.


در این روز همچنین به یاد 464 حاجی سپیدپوش هستیم که در سرزمین منا و در حال انجام مناسک حج در سال 1394 به ملکوت اعلی پیوستند.


نام جمهوری اسلامی و اعتلای آن در دنیای امروز، به برکت خون پاک و مطهر شهیدانی است که با حرکت در مسیر ولایت و تشخیص دقیق و صحیح ضرورت حضور در صحنه، تا پای جان در مقابل زور مداران ایستادند و نقش ماندگاری را از جوانمردی خود در پهنه تاریخ به یادگار گذاشتند. 
وصف مقام شهید در قالب الفاظ نمی گنجد و ارزشمندی و محبوبیت مقام شهیدان به سبب وارستگی آنان و معامله همه هستی خود با خدایشان بود، معامله ای پرسود که طرف مقابل، خودِ خدا و ثمن آن بهشت رضوان الهی بود و اوج کمال را در کلام آنها و وصایای شان می توان دید. 
شهدا آسمانیانی شاهد بر زمینیان هستند که با تاسی به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، با خون خود درخت تنومند اسلام را زندگی بخشیده و در آسمان روحانی ماوا گرفتند؛ افلاکیانی که نزد سفره بی کران خداوندی تا ابد از نعمتهای الهی متنعم شدند، حیات جاودان دارند و جامعه نیز از درخشندگی پرتو حیات آنان، زنده و پویاست. 
تکریم و تعظیم شهدا و عمل به وصایای آنان، نشانه احساس مسئولیت در قبال خون آنان است که با تکریم خانواده های معظم آنان، تداوم می یابد و به یقین، انجام تکلیف در برابر خون مطهر شهیدان و درد جراحت جانبازان، مصداق عمل صالح، سبب نزول برکات در جامعه و گره گشایی شهدا از ما زمینیان خواهد بود. 
در سال 1358 با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت ارائه خدمات به خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و انجام امور فرهنگی با موضوعات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به فرمان امام خمینی (ره) این روز را روز ملی شهدا نامگذاری کرده و با تاسیس بنیاد شهید این موضوع به این بنیاد اختصاص یافت و هرساله با گرامیداشت این روز و یاد و خاطره شهدا سعی می شود که از ایثار و از خود گذشتگی شهدای والا مقام تقدیر شود هرچند که هیچ تقدیری نمی تواند پاسخگوی ایثار و فداکاری این انسانهای بزرگ باشد. 
شهدا شناسنامه پرافتخار این مرز و بوم محسوب می شوند و با گرامیداشت و زنده نگه داشتن این روز می توانیم کمی از آلام فقدان این عزیزان را برای خانواده هایشان کمتر کنیم و ارج دادن به شهدا راهی است جهت ادامه مسیر این ایثارگران و مطمئنا جوانان و نسل جوان ما با الگوبرداری از شهدا راه را برای ادامه مسیر آنان فراهم خواهند کرد. 


 


 


| شناسه مطلب: 92731




شهید منا



نظرات کاربران