نقش تبلیغ و آثار آن به روایت حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

حجت الاسلام و المسلمین «محسن قرائتی» در جمع کاروان های دانشجویان و دانشگاهیان عتبات در کربلای معلی به تشریح نقش تبلیغ و آثار آن پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در جمع کاروان های دانشجویان و دانشگاهیان عتبات در کربلای معلی گفت: مساله زیارت بسیار اثر دارد و هیچ چیزی مانند زیارت بر دانشجویان اثرگذار نیست.


وی با تاکید بر اینکه تبلیغات چهره به چهره اثر گذارتر از تبلیغات تلویزیونی است، گفت: بیشتر مواقع گفت و گوی خصوصی بیشتر از تبلیغ جمعی اثر دارد.


حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی تشخیص موضوع را مساله مهمی دانست و گفت: در فهم دین هم ما گاهی اشتباه می کنیم و نمی توانیم مسائل را آن گونه که باید تبیین و تبلیغ کنیم.


وی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به در پیش بودن ایام اعتکاف گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای تبلیغ است، به ویژه پرسش هایی که از جانب جوانان مطرح می شود نیازمند ارائه پاسخ هایی دقیق و متقن است. حجت الاسلام و المسلمین قرائتی تاکرد کرد: مردمی که پای صحبت های ما نشسته اند، منتظر مطالب کاربردی و با مطالعه هستند. پس سخنرانی بدون مطالعه خیانت است و از طرفی دیگر باید سخنان ما کاربردی  باشند، در غیر این صورت نمی توانند گره گشایی کنند.


حجت الاسلام قرائتی در ادامه با بیان اینکه گاهی نیز فردی علم و فضیلت دارد اما فاقد فن سخنوری است، افزود: عید در پیش است اما ما نتوانسته ایم از فرصتی که عید می تواند در اختیار ما قرار دهد، بهره کافی ببریم.زیرا در این ایام همه به خانه ی هم می روند و روابط میان خانواده ها زیاد است، لذا داشتن بسته مفید و کاربردی تبلیغی برای این ایام باید مد نظر قرار گیرد.




نظرات کاربران