رییس سازمان حج و زیارت:

دریافت روادید عراق الزمی است، هزینه ویزا از نیمه دوم فروردین 98 لغو می شود

رئیس سازمان حج و زیارت دریافت روادید برای سفر به دو کشور ایران و عراق را همچنان الزامی دانست و گفت: بر اساس توافق انجام شده در سفر اخیر رییس جمهوری به بغداد هزینه صدور روادید بین ایران و عراق لغو خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، علیرضا رشیدیان روز شنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار داشت: لغو روادید بین دو کشور ایران و عراق مطرح نیست و همچنان صدور ویزا برای سفر به ایران و عراق الزامی است اما بر اساس توافق اخیر دولت جمهوری اسلامی ایران و عراق قرار است هزینه صدور روادید بین ایران و عراق از نیمه دوم فروردین لغو شود.


وی افزود: تا حدود 2 ماه پیش برای صدور هر ویزا مبلغ 40 دلار از متقاضی اخذ می شد اما از یک ماه پیش این رقم به 50 دلار افزایش یافت و بر اساس توافق اخیر قرار است در نیمه دوم فروردین ماه وجهی بابت صدور ویزا از مسافران اخذ نشود.


رشیدیان در ادامه با تشریح اقدامات ویژه سازمان حج و زیارت برای زائران عتبات گفت:سازمان حج و زیارت برای سفرهای عتبات عالیات بسته های متنوع خدماتی تدارک دیده است.


وی با بیان اینکه شرایط در مرزهای کشور برای تردد زوار عتبات فراهم شده است، گفت: در کنار تدابیر سازمان حج و زیارت تلاش کردیم ظرفیت های استانی نیز استفاده کنیم تا خدمات رسانی به زائران در حد بالایی انجام پذیرد.




نظرات کاربران