حرم سیدالشهدا سیاه‌پوش عزای حضرت زینب (س) شد حرم سیدالشهدا سیاه‌پوش عزای حضرت زینب (س) شد حرم سیدالشهدا سیاه‌پوش عزای حضرت زینب (س) شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حرم سیدالشهدا سیاه‌پوش عزای حضرت زینب (س) شد حرم سیدالشهدا سیاه‌پوش عزای حضرت زینب (س) شد حرم سیدالشهدا سیاه‌پوش عزای حضرت زینب (س) شد حرم سیدالشهدا سیاه‌پوش عزای حضرت زینب (س) شد حرم سیدالشهدا سیاه‌پوش عزای حضرت زینب (س) شد

حرم سیدالشهدا سیاه‌پوش عزای حضرت زینب (س) شد

کربلای معلی در سالروز وفات حضرت زینب (س) رخت عزا به تن کرد و در سوگ ماتم آن حضرت به عزا نشست.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلی، به مناسبت وفات حضرت زینب کبری (س)، آستان مقدس حرم حسینی صحن و سرای آن حضرت را سیاه‌پوش و با حضور زائران و مجاوران حسینی مجلس عزا به پا کرد.


بر اساس این گزارش، دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی نیز به همین مناسب با حضور زائران ایرانی، محفل سوگواری و عزاداری را برای زائران کشورمان در حرم سیدالشهدا و حضرت اباالفضل العباس (ع) برگزار کرد.


 این گزارش حاکی است، در مراسمی که از سوی بعثه مقام معظم رهبری در خیمه‌گاه حسینی و حرم اباعبدالله الحسین (ع) در کربلای معلی برگزار شد، سخنرانان به تبیین و جایگاه حضرت زینب کبری (س) پرداختند و مداحان نیز در رثای آن حضرت سوگواری کردند.


گفتنی است، حضرت زینب (س) دختر امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) است و بر اساس روایات متعدد، نام‌گذاری حضرت زینب (س)، توسط پیامبر اسلام (ص) صورت گرفت. زینب هنگام حضور امیرالمؤمنین (ع) در کوفه برای زنان آنجا تفسیر قرآن تعلیم می‌داد. ایشان همسر عبدالله بن جعفر بود و در واقعه کربلا در کنار برادرش امام حسین (ع) حضور داشت. با پایان یافتن جنگ، ایشان و دیگر بازماندگان کاروان امام (ع) به اسارت درآمدند و به کوفه و از آنجا به شام برده شدند.


خطبه او در کوفه و نیز در شام (در مجلس یزید)، معروف است. خطبه حضرت زینب (س) در مجلس یزید، حاضران را تحت تأثیر قرار داد و یزید مجبور شد جنایت و قتل امام حسین (ع) را به گردن ابن زیاد بیندازد و او را لعن کند. او را به سبب مصیبت‌های فراوانی که دیده، اُمّ المَصائب لقب داده‌اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران