حضور دانشگاهیان در عتبات نشان دهنده نفوذ گرایش جوانان به اهل بیت است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های کشور توفیق حضور دانشگاهیان در عتبات را نشان دهنده نفوذ و ریشه ای بودن گرایش به اهل بیت در میان جوانان دانشجو دانست.

حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی رستمی» در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج در کربلای معلی بر سرمایه گذاری های مناسب تر در  زمینه فرصت حضور دانشگاهیان در عتبات تاکید کرد.


 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های کشور در ادامه افزود: بیش از ده ها هزار نفر دانشجو داریم که در خواست حضور در عتبات دارند، این امر نشانگر واقعیت فضای دینی و معنوی دانشگاه های ما است. دشمن تلاش می کند که دانشگاه های ما را بی دین نشان دهد اما واقعیت این است که چنین چیزی صحیح نیست.


وی  هدف دشمن را ترویج واگرایی جوانان از دین دانست و گفت: دانشگاه ها مهمترین مکانی است که  دشمنان هدف قرار داده اند اما واقعیت این است که هنوز دینداری عمیق و باورمند در فضای دانشجویی ما وجود دارد، نمونه آن هم زیارت های اهل بیت، اعتکاف دانشجویی و فعالیت های خیریه ای و معنوی و اخلاقی است.


وی در زمینه فرصت های ارتقای جریان اهل بیتی در دانشگاه ها گفت: ما در فضای دانشگاهی فرصت های خوبی داریم، در واقع زیارت ها فرصتی برای بازسازی، تقویت و تعمیق باورهای دینی در میان دانشجویان است.


حجت اسلام رستمی برای حضور فعالانه دانشجویان در عتبات نقش ظرفیت سازی را مهم ارزیابی کرد و گفت: قطعا ظرفیت هایی که وجود دارد بیش از این مقداری است که ما تلاش کرده ایم. بر این اساس ما باید بر توان و ظرفیت ها بیافزاییم.


وی افزود: طبیعتا این مساله نیاز به اتاق های فکر، ارتقاء و روزآمد سازی و بالابردن خدماتی دارد که به دانشجویان ارائه می شود. از این جهت ما نمی توانیم به داشته ها اکتفا کنیم و هر آن باید به افق های بهتری فکر کنیم.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های کشور در پایان پیشنهاداتی را در راستای ارتقای سفرهای زیارتی دانشجویان ارائه کرد و گفت: باید مهمترین رویکرد ما تسهیل سفرهای زیارتی برای دانشجویان باشد. زیرا با توجه به هزینه ها، امکان سفر زیارتی برای همه دانشجویان فراهم نیست. از این رو باید مجموعه های مختلف دست به دست هم دهند تا فضای زیارت ارزان برای دانشجویان فراهم شود.




نظرات کاربران