اتمام صحن حضرت زهرا (س) تا پایان خرداد اتمام صحن حضرت زهرا (س) تا پایان خرداد اتمام صحن حضرت زهرا (س) تا پایان خرداد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اتمام صحن حضرت زهرا (س) تا پایان خرداد اتمام صحن حضرت زهرا (س) تا پایان خرداد اتمام صحن حضرت زهرا (س) تا پایان خرداد اتمام صحن حضرت زهرا (س) تا پایان خرداد اتمام صحن حضرت زهرا (س) تا پایان خرداد

اتمام صحن حضرت زهرا (س) تا پایان خرداد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اتمام صحن حضرت زهرا (س) تا پایان خرداد ماه گفت: برای ساخت اماکن متبرکه با طرف عراقی هماهنگی‌های لازم انجام شده است و به توافق دو جانبه رسیده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مذاکره با طرف عراقی در مورد ساخت اماکن متبرکه، اظهار کرد: برای ساخت اماکن متبرکه با طرف عراقی  وارد به توافق دو جانبه رسیده ایم و تعدادی از وظایف را آن‌ها و تعدادی را ما قبول می‌کنیم.


وی در ادامه افزود: در بحث ساخت و ساز اماکن متبرکه طرف عراقی دخالتی ندارد و طراحی و اجرا با خود ماست، ولی نظارت و تایید را از آن‌ها می‌گیریم.


رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات بیان کرد: در نوروز امسال برای زائرانی که زمینی به عتبات مشرف می‌شوند در مرز عراق مشکلاتی نظیر سرویس بهداشتی و اسکان وجود داشت که آنها را با کمک سازمان حج و زیارت برطرف کردیم.


وی با اشاره به اماکن متبرکه در سوریه گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در سوریه نیز فعال است، مکان‌های خدماتی، چون مهمانسرا و آشپزخانه برای زائران احداث می شود.


پلارک ادامه داد: اکنون توسعه‌ای محدود در حرم حضرت زینب (س) انجام شده است و در حال ساخت دو شبستان هستیم که در مواقع پر ازدحام مشکلی ایجاد نشود؛ در حال طراحی و برنامه ریزی اجرایی آن هستیم.


وی همچنین درباره‌ی صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف گفت: پروژه صحن حضرت زهرا (س) در حال اتمام است و تنها یک سری از جزئیات باقی مانده است که انشاءالله تا پایان خرداد ماه به طور کامل تمام می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران