ولایتمداری و بصیرت مانعی در برابر انحراف جامعه ولایتمداری و بصیرت مانعی در برابر انحراف جامعه ولایتمداری و بصیرت مانعی در برابر انحراف جامعه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ولایتمداری و بصیرت مانعی در برابر انحراف جامعه ولایتمداری و بصیرت مانعی در برابر انحراف جامعه ولایتمداری و بصیرت مانعی در برابر انحراف جامعه ولایتمداری و بصیرت مانعی در برابر انحراف جامعه ولایتمداری و بصیرت مانعی در برابر انحراف جامعه

ولایتمداری و بصیرت مانعی در برابر انحراف جامعه

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جمع زائرین دانشگاهی ولایتمداری و بصیرت را مانعی در برابر انحراف جامعه دانست و گفت: یکی از برجسته ترین مسائلی که درباره واقعه کربلا باید روی آن تأمل، درنگ و تانی کنیم، ولایتمداری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛ مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در گردهمایی دانشجویان و دانشگاهیان در کربلا افراد حاضر در زمان امام حسین(ع) را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: افزود: عده‌ای مانند حبیب بن مظاهر و سایر اصحاب مولا ولایتمدار شدند، عده‌ای هم مثل شمر و عمر سعد ولایت ستیز شدند و عده‌ای زیادی هم ولایت گریز شدند یعنی سعی کردند گوششان را ببندند.


وی افزود: امام حسین (ع) در مسیر حرکتشان از مدینه تا کربلا بارها و بارها مردم را فراخواند و با آن که خیلی ها متوجه شدند اما به یاری حضرت نیامدند و گویی اصلاً ندایی آنها را فرا نخوانده بود.


وی ولایتمداری و بصیرت را مانعی در برابر انحراف جامعه دانست و گفت: باید یادمان باشد که تاریخ تکرار می شود و باید از وقایع درس عبرت بگیریم. بر این اساس واقعه کربلا می تواند به مثابه درس عبرتی برای ما باشد.


وی افزود: یکی از برجسته ترین مسائلی که درباره واقعه کربلا باید روی آن تأمل، درنگ و تانی کنیم، ولایتمداری است.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران