بغداد برای زیارت زائران امامین کاظمین (ع) آماده می شود

به مناسبت نزدیک شدن 25 رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) که مصادف با سه شنبه هفته آینده در عراق است، بغداد برای پذیرایی و استقبال از زائران امامین کاظمین (ع) در حال آماده شدن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایرنا، اولین کاروان زائران از شهرهای دور و نزدیک و حومه بغداد روز پنجشنبه (هشتم فروردین ماه) به پایتخت عراق رسیدند تا با عبور از خیابان های این شهر، خود را به کاظمین در شمال پایتخت برسانند.


همزمان موکب داران بغداد برای برپا کردن خیمه های پذیرایی از زائران به تکاپو افتاده اند و در حال مهیا کردن امکانات لازم برای استقبال از زائران عزادار هستند.


موکب ها در داخل منطقه کاظمین تقریبا دایر شده و حال و هوای کاظمین فضایی از حزن و اندوه گرفته است و نوحه های سوزناک در هر کوی و برزنی از طریق بلندگوها از داخل موکب ها و حسینیه ها به گوش می رسد.


تولیت مقدس امامین کاظمین (ع) نیز در جنب و جوش برای سیاهپوش کردن حرم و فراهم کردن تدابیر لازم برای استقبال از خیل زائران است.


تولیت های عتبات عالیات کربلا، نجف و سامراء نیز با گسیل وسایل حمل و نقل و ماشین آلات و نیروهای انسانی خود به کاظمین برای کمک رسانی به تولیت امام کاظمین (ع) در این مناسبت دینی مهم، خود را میها کرده اند.


همزمان فرماندهی عملیات امنیت بغداد امروز در کنفرانس خبری از طرح های امنیتی ویژه زیارت امام کاظمین (ع) که از اوایل هفته آینده آغاز شده و تا سالروز عزاداری ها در سه شنبه آتی ادامه دارد، خبر داد.


سرلشکر «جلیل الربیعی» گفته است که طرح امنیتی ویژه زیارت امام کاظمین (ع) از شنبه آینده به طور رسمی در سراسر پایتخت عراق به اجرا گذاشته می شود.


وی از جمله این تدابیر مهم را ممنوعیت ورود خودروها به منطقه کاظمین از روز شنبه آینده و محدود سازی در تردد خودروها و موتورسیکلت ها در این روز در سراسر بغداد و ممانعت از ورود کامیون ها و تانکرهای سوخت به داخل پایتخت عراق بیان کرد.


فرمانده عملیات امنیت بغداد تاکید کرد: مسیرهای مشخصی برای حرکت زائران به سمت کاظمین در داخل شهر بغداد فراهم آمده و پارکینگ های خودرو برای نقل و انتقال زائران در دو سوی «کرخ» و «الرصافه» بغداد تعبیه شده است.


ایجاد چند حلقه امنیتی در منطقه کاظمین برای حفاظت از زائران امامین جوادین (ع) و بستن یکی از پل های شناور از بیم ارتفاع آب رودخانه دجله در نتیجه بارندگی های شدید یک هفته اخیر و سقوط احتمالی زائران به آب، از دیگر تدابیر امنیتی اتخاذ شده در جریان مراسم زیارت 25 رجب امسال است.


از طرفی هیات دولت عراق نیز در مصوبه ای اعلام کرده است که سه شنبه آینده به مناسب شهادت امام موسی کاظم (ع) در این کشور تعطیل رسمی است.


زیارت میلیونی امامین کاظمین (ع) بعد از اربعین، بزرگترین مراسم پیاده روی زائران در عراق به شمار می رود که معمولا زائران شهرهای دور و نزدیک و حومه بغداد، پای پیاده به زیارت امامین جوادین مشرف می شوند.


به این مناسبت نهادهای مختلف دولتی از جمله بهداشت، حمل و نقل، شهرداری، دستگاه های نظامی و انتظامی، برق و هلال احمر و دیگر نهادها در کنار تولیت های عتبات مقدسه عراق برای خدمات رسانی و تسهیل حرکت زائران به حال آماده باش در می آیند.


براساس پیش بینی های هواشناسی در عراق، زیارت امامین کاظمین (ع) امسال مصادف با بارندگی ها در این کشور است که انتظار می رود در اوایل هفته آینده نیز ادامه یابد.


| شناسه مطلب: 92859




کاظمین 25 رجب شهادت



مطالب مرتبط

نظرات کاربران