ورود ۹میلیون زائر به خراسان رضوی ورود ۹میلیون زائر به خراسان رضوی ورود ۹میلیون زائر به خراسان رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ورود ۹میلیون زائر به خراسان رضوی ورود ۹میلیون زائر به خراسان رضوی ورود ۹میلیون زائر به خراسان رضوی ورود ۹میلیون زائر به خراسان رضوی ورود ۹میلیون زائر به خراسان رضوی

ورود ۹میلیون زائر به خراسان رضوی

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود ۹ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۶۷ نفر زائر و مسافر به استان از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۹ فروردین سال جدید به استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مهدی فروزان اظهار کرد: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴,۶ درصد کاهش دارد. ۷۶۲ هزار و  ۲۶۷ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به  استان  وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، ۸.۵ درصد کاهش داشته است.


 


مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۲۹۲ هزار و ۶۵۷  نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده اند که با رشد ۲,۴ درصدی همراه بوده است.


 


فروزان آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه ها به استان وارد شده اند را ۱۵۰ هزار و ۸۸۶ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۲۳,۸ درصد کاهش داشته است.


 


وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند ماه گذشته تا ۹ فروردین سال جدید به استان وارد شده اند، هم ۸ میلیون و  ۸۶۰  هزار و ۳۲۰ نفر هستند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش ۴,۱ درصدی مواجه بوده است.


 


سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد هم گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه گذشته تا  ۹ فروردین سال جاری ۶ میلیون و ۱۰۱ هزار و  ۴۲۶ نفر به این کلانشهر  وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته ۱,۷ درصد کاهش دارد.


 


وی افزود: ۵۶۶ هزار و ۷۹ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به مشهد وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل ۸,۸ درصد کاهش داشته است. ۲۹۲ هزار و  ۶۵۷ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد سفر کرده اند که با رشد ۲.۴ درصدی همراه بوده است.


 


فروزان آمار زائران و مسافرانی را که از طریق فرودگاه ها به مشهد وارد شده اند نیز ۱۵۰ هزار و ۵۹۴  نفر اعلام کرد و ادامه داد: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۲۳,۸ درصد کاهش دارد. زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود در روزهای ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۹ فروردین سال جدید به مشهد وارد شده اند هم ۵ میلیون و ۹۲ هزار و  ۹۶  نفر هستند که این میزان در مقایسه با سال گذشته با کاهش ۴ درصدی مواجه بوده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران