زیارت تجدید میثاق و پایداری در راه حق است زیارت تجدید میثاق و پایداری در راه حق است زیارت تجدید میثاق و پایداری در راه حق است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت تجدید میثاق و پایداری در راه حق است زیارت تجدید میثاق و پایداری در راه حق است زیارت تجدید میثاق و پایداری در راه حق است زیارت تجدید میثاق و پایداری در راه حق است زیارت تجدید میثاق و پایداری در راه حق است

زیارت تجدید میثاق و پایداری در راه حق است

حجت الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» در گردهمایی روحانیون در کربلای معلی با بیان اینکه زیارت تجدید میثاق و پایداری در راه حق است، گفت: زیارت با شناخت و معرفت مورد توصیه بزرگان دین و اثرگذار است. در زیارت تعهد زائر به مزور در پوئیدن راه و طریق بر حق ایشان است و در ادامه دعا برای پایداری و حق طلب باقی ماندن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» مسئول دبیرخانه شورای عالی و دبیر شورای گسترش حوزه های علمیه در گردهمایی روحانیون کاروان های عتبات عالیات در کربلای معلی افزود: در زیارت های مآثور مانند جامعه کبیره و یا عاشورا و... مفاهیم بلند و عارفانه ای وجود دارد که از فهم جمع زیادی از علاقمندان برتر است.


وی افزود: برخی از زائران دوست دارند با امام معصوم علیه السلام  یک مقدار خودمانی تر صحبت و زیارت کنند، مقام و جایگاه و تفضل ائمه نیز این اجازه را به زائر می دهد که خواسته های خود را با آنها خودمانی تر مطرح کند.


حجت الاسلام نواب افزود: نظر به اینکه معصومین علیهم السلام پدران معنوی جامعه اسلامی و هادیان ربانی جامعه بشری هستند شاید تعبیر زائر در ارتباط معنوی با امام به عنوان پدر تآثیر عاطفی و روحی بیشتری داشته باشد علاوه بر این امام کاظم علیه السلام نیز در کنار تربت خاتم المرسلین صلی الله علیه و اله عرضه داشت: السلام علیک یا ابه .. سلام بر تو ای پدر.


وی افزود: محبت امام مانند محبت پدر و مادر است و حتی از این ها زیادتر و نزدیکتر است. وقتی فرزندان یعقوب پس از آن ستم بزرگ به پدر خویش به نزد او آمدند که: قَالُوا یَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا کُنَّا خَاطِئِینَ. جناب یعقوب از روی محبت پدری فرمود:  سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَکُمْ رَبِّی إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ "برای شما از پروردگارم درخواست آمرزش می کنم"


حجت الاسلام نواب در ادامه با بیان این که نوع خواستن ما از ائمه معصومین اثرگذاری دارد، افزود: در خدمت امام معصوم اگر عرض کنیم که گناه کاریم شما برای ما طلب مغفرت کنید، دعای امام معصوم علیه السلام  تاثیر می گذارد.


وی در ادامه توصیه و پیشنهادی را به روحانیون حاضر مطرح کرد با این عنوان که ما درباره عتبات همچنان نیازمند انتقال تجربیات هستیم شایسته است عزیزان برای بهینه و فراگیر شدن تجربه های خوب آنها را به آموزش بعثه منعکس کنند.




نظرات کاربران