تربت حضرت سیدالشهدا تنها تربت شفابخش است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، تربت حضرت سیدالشهدا را تنها تربتی دانست که اجازه داده شده است افراد به قصد شفا از آن بهره ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون کاروان های عتبات عالیات در کربلای معلی افزود: در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که خداوند متعال تربت امام حسین (ع) را دوای هر دردی قرار داده است.
حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با استناد به احادیث در مورد محدوده تربت حضرت سیدالشهداء تاکید کرد: هر اندازه تربت نزدیکتر به قبر مطهر باشد افضلیت دارد.


وی تاکید کرد: شرط تاثیر تربت اعتقاد و باور است هم چنان که قرآن هم برای مومنان شفاء است تربت هم برای مومنین شفابخش است.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق در بخش دیگری از سخنانش گفت: اختلاف انداختن میان ملت ایران و عراق از برنامه های دشمنان با بهانه ها، زبان ها و شگردهای مختلف است. بر این اساس دشمنان جهت دستیابی به اهداف خود از گروه ها و جریان های مختلف بهره می گیرند و آمریکایی ها، تکفیریها، منافقین و صهیونیزم به دنبال ابجاد اختلاف بین ملت عراق و ایران هستند.
حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در ادامه اصول چهارگانه ای را در زمینه تحکیم مناسبات میان دو ملت برشمرد و گفت: ما باید احترام گذاشتن به مقررات و قوانین کشورعراق، خودداری از امور تفرقه انگیز، داشتن برخورد کریمانه با مردم عراق و تحکیم همبستگی و حفظ وحدت را جدی بگیریم و پیوند دو ملت را مستحکم نماییم.




نظرات کاربران