مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) در حرم مطهر امیرالمومنین مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) در حرم مطهر امیرالمومنین مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) در حرم مطهر امیرالمومنین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) در حرم مطهر امیرالمومنین مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) در حرم مطهر امیرالمومنین مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) در حرم مطهر امیرالمومنین مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) در حرم مطهر امیرالمومنین مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) در حرم مطهر امیرالمومنین

مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) در حرم مطهر امیرالمومنین

مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم (ع) به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف در حرم امام علی (ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین آقای قرنی سخنران بعثه مقام معظم رهبری در نجف با بیان اینکه مراتب معرفت در عرف اهل عرفان به دو عالم تعبیر شده است، اظهار داشت: عالم اول حضور و عالم دوم محضر است و حضرت امام (ره) در کتاب چهل حدیث خود در شرح این دو عالم؛ فرمایشات زیبایی را بیان نموده اند.


وی در ادامه با اشاره به این شعر سعدی " رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند " افزود: این مصرع از شعر به عالم حضور اشاره دارد.


وی اضافه کرد: در مرتبه دوم عرفان که عالم محضر است شخص عالم را محضر خدا می داند " الم یعلم بان الله یری " و خداوند را ناظر برتمام کارهای خود می بیند که این خود باعث دوری از معاصی می شود.


در ادامه این مراسم مداح اهل بیت سید جواد رفیع در گرامیداشت شهادت امام موسی بن جعفر(ع) به روضه خوانی و نوحه خوانی پرداخت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران