توسل ریشه قرآنی و روایی دارد توسل ریشه قرآنی و روایی دارد توسل ریشه قرآنی و روایی دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توسل ریشه قرآنی و روایی دارد توسل ریشه قرآنی و روایی دارد توسل ریشه قرآنی و روایی دارد توسل ریشه قرآنی و روایی دارد توسل ریشه قرآنی و روایی دارد

توسل ریشه قرآنی و روایی دارد

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی گفت: توسل به اهل بیت ریشه در آیات نورانی وحی و فرمایشات معصومین (علیهم السلام) دارد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین محسن اویسی، سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائرین عتبات در سرداب علقمی حضرت عباس(ع) گفت: توسل به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت ایشان (علیهم السلام) از امتیازات خاص فرهنگ تشیع به شمار می رود که ریشه در آیات نورانی وحی و فرمایشات معصومین (علیهم السلام) دارد.


وی افزود: در قرآن در آیه 35 سوره مائده آمده است «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسیلَةَ وَ جاهِدُوا فی‏ سَبیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» به این معنی که «ای کسانی که ایمان آورده اید ، از خداوند پروا کنید و ( برای تقرّب ) به سوی او (از مقرّبان درگاهش و از عمل های صالح ) وسیله بجویید و در راه او جهاد کنید ، شاید رستگار گردید.».


وی اضافه کرد: این آیه نشان می دهد اگر می خواهیم به خدا تقرب جوییم ناگزیریم که با وسیله بیاییم. در این میان یکی از مهمترین وسیله ها توسل به اهل بیت است که دستور خدا است.


حجت الاسلام اویسی افزود: بزرگان اهل تسنن نیز به مقام و شان اهل بیت اذعان کرده اند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در ادامه گفت: در آیه 37 سوره بقره آمده است «فَتَلَقَّی آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ» به این معنا که «سپس آدم از خدای خود کلماتی آموخت و خداوند توبه او را پذیرفت»، زیرا خدا بسیار توبه پذیر و مهربان است.


وی افزود: در روایات آمده است حضرت آدم برای این که توبه اش قبول شود، خدا را به کلماتی قسم داد، آن کلمات نام مقدس حضرت محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین است.


وی اضافه کرد: در حدیثی از حضرت رسول (ص) آمده است که زمان خلقت انوار معصومین (علیهم السّلام) نه آسمان بر افراشته و نه زمین گسترده شده بود و هیچ آفرینشی نیز هنوز صورت نگرفته بود. خدا از نور فاطمه، نور آسمان ها و زمین را آفرید.


                  


                 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران