تردد زائران عتبات از مرز مهران در حال انجام است تردد زائران عتبات از مرز مهران در حال انجام است تردد زائران عتبات از مرز مهران در حال انجام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تردد زائران عتبات از مرز مهران در حال انجام است تردد زائران عتبات از مرز مهران در حال انجام است تردد زائران عتبات از مرز مهران در حال انجام است تردد زائران عتبات از مرز مهران در حال انجام است تردد زائران عتبات از مرز مهران در حال انجام است

تردد زائران عتبات از مرز مهران در حال انجام است

مدیر حج وزیارت استان ایلام با اشاره به بسته شدن جاده اصلی ایلام به مهران به دلیل سیل اخیر گفت: تردد زائران عتبات از مرز مهران و بالعکس از مسیر فرعی انجام می‌گیرد و خوشبختانه مشکلی در تردد زائران وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سیدحمید مصطفایی درباره بسته شدن جاده ایلام - مهران و تردد زائران عتبات عالیات از این مسیر گفت: مسیر اصلی تردد برای حمل و نقل زمینی فعلا بسته است اما ترددها از مسیر فرعی(جاده قدیم ایلام- مهران) انجام می شود.


وی افزود: تردد زائران نیز با هماهنگی انجام شده با پلیس راه از جاده فرعی (جاده قدیم) انجام می شود و خوشبختانه مشکل خاصی در رفت یا بازگشت زائران از مرز مهران وجود ندارد.
مدیر حج و زیارت استان ایلام اظهار کرد: در حسینیه شهدای منا نیز فضای کافی برای پذیرایی و استراحت زائران وجود دارد و در صورت اسکان نیز شرایط لازم برای زائران در حسینیه و زائرسراها فراهم است.
به گفته مصطفایی ، کارگزاران استان ایلام نیز که در شهرهای مختلف این استان حضور دارند در حال کمک رسانی و امداد به سیل زدگان هستند و همه افراد برای عبور از شرایط بحران مشغول فعالیت هستند.


 


تردد در مرز چذابه متوقف شد


بنابراین گزارش، ناصر حویزاوی مدیرکل حج و زیارت خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اعلام فرمانداری دشت آزادگان و احتمال بروز سیلاب و مسدود شدن مسیرهای دسترسی به مرز بین المللی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز ، حرکت کاروان های زائران عتبات عالیات از مسیر اهواز - سوسنگرد - بستان - چذابه و الوان - بستان - چذابه ممنوع خواهد بود و ماموران پلیس راه از تردد کاروان های زیارتی در این مسیرها جلوگیری خواهند کرد.
وی گفت: پایانه مرزی شلمچه در 15کیلومتر غرب خرمشهر به صورت جایگزین برای عزیمت کاروان های زیارتی عتبات عالیات در نظر گرفته شده است و این پایانه در ایام تعطیلات رسمی و غیررسمی فعال خواهد بود.
مدیرکل حج و زیارت خوزستان از عموم زائران و مدیران کاروان های زیارتی که قصد تشرف به شهرهای مقدس عراق را دارند خواست از طریق پایانه مسافری شلمچه به عراق سفر کنند. 
مسیر قدیم بستان - چذابه به طول 30 کیلومتر به دلیل آبگرفتگی بخش هایی از جاده در چند روز گذشته بسته شده و مسیر دسترسی از طریق جاده جدید در بخش شمالی جاده قدیمی که 2 سال پیش به منظور تردد آسان تر کاروان های زیارتی اربعین احداث شده امکان پذیر است. 


| شناسه مطلب: 92907




عتبات زائران چذابه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران