تردد زائران عتبات از مرز مهران در حال انجام است

مدیر حج وزیارت استان ایلام با اشاره به بسته شدن جاده اصلی ایلام به مهران به دلیل سیل اخیر گفت: تردد زائران عتبات از مرز مهران و بالعکس از مسیر فرعی انجام می‌گیرد و خوشبختانه مشکلی در تردد زائران وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سیدحمید مصطفایی درباره بسته شدن جاده ایلام - مهران و تردد زائران عتبات عالیات از این مسیر گفت: مسیر اصلی تردد برای حمل و نقل زمینی فعلا بسته است اما ترددها از مسیر فرعی(جاده قدیم ایلام- مهران) انجام می شود.


وی افزود: تردد زائران نیز با هماهنگی انجام شده با پلیس راه از جاده فرعی (جاده قدیم) انجام می شود و خوشبختانه مشکل خاصی در رفت یا بازگشت زائران از مرز مهران وجود ندارد.
مدیر حج و زیارت استان ایلام اظهار کرد: در حسینیه شهدای منا نیز فضای کافی برای پذیرایی و استراحت زائران وجود دارد و در صورت اسکان نیز شرایط لازم برای زائران در حسینیه و زائرسراها فراهم است.
به گفته مصطفایی ، کارگزاران استان ایلام نیز که در شهرهای مختلف این استان حضور دارند در حال کمک رسانی و امداد به سیل زدگان هستند و همه افراد برای عبور از شرایط بحران مشغول فعالیت هستند.


 


تردد در مرز چذابه متوقف شد


بنابراین گزارش، ناصر حویزاوی مدیرکل حج و زیارت خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اعلام فرمانداری دشت آزادگان و احتمال بروز سیلاب و مسدود شدن مسیرهای دسترسی به مرز بین المللی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز ، حرکت کاروان های زائران عتبات عالیات از مسیر اهواز - سوسنگرد - بستان - چذابه و الوان - بستان - چذابه ممنوع خواهد بود و ماموران پلیس راه از تردد کاروان های زیارتی در این مسیرها جلوگیری خواهند کرد.
وی گفت: پایانه مرزی شلمچه در 15کیلومتر غرب خرمشهر به صورت جایگزین برای عزیمت کاروان های زیارتی عتبات عالیات در نظر گرفته شده است و این پایانه در ایام تعطیلات رسمی و غیررسمی فعال خواهد بود.
مدیرکل حج و زیارت خوزستان از عموم زائران و مدیران کاروان های زیارتی که قصد تشرف به شهرهای مقدس عراق را دارند خواست از طریق پایانه مسافری شلمچه به عراق سفر کنند. 
مسیر قدیم بستان - چذابه به طول 30 کیلومتر به دلیل آبگرفتگی بخش هایی از جاده در چند روز گذشته بسته شده و مسیر دسترسی از طریق جاده جدید در بخش شمالی جاده قدیمی که 2 سال پیش به منظور تردد آسان تر کاروان های زیارتی اربعین احداث شده امکان پذیر است. 


| شناسه مطلب: 92907




عتبات زائران چذابه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران