همایش بزرگ سفیر هدایت در مشهد برگزار شد همایش بزرگ سفیر هدایت در مشهد برگزار شد همایش بزرگ سفیر هدایت در مشهد برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش بزرگ سفیر هدایت در مشهد برگزار شد همایش بزرگ سفیر هدایت در مشهد برگزار شد همایش بزرگ سفیر هدایت در مشهد برگزار شد همایش بزرگ سفیر هدایت در مشهد برگزار شد همایش بزرگ سفیر هدایت در مشهد برگزار شد

همایش بزرگ سفیر هدایت در مشهد برگزار شد

همایش روحانیون، ائمه جمعه و جماعت، مدیران و مدرسان حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس ، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری و تولیت جدید آستان قدس رضوی ، در این گردهمایی از روحانیون خواست در برنامه های دینی و مذهبی و سخنرانی ها مروج امید و نشاط در جامعه بوده و و از طرح مسائل تفرقه انگیز خودداری کنند.


حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی افزود: علما و روحانیون همانگونه که وظیفه دارند کاستی ها را برای مردم بازگو کنند باید همگان را از فرصت هایی که نظام جمهوری اسلامی ایران برای آحاد افراد جامعه ایجاد کرده نیز آگاه کنند.


وی در ادامه به تلاش دشمنان برای تفرقه انگیزی میان مسلمانان اشاره و بیان کرد: وظیفه روحانیون در جامعه، روشنگری به ویژه برای نسل جوان است تا همگان نسبت به فتنه دشمنان اسلام آگاه باشند.


معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: آگاهی بخشی جوانان وظیفه همه علماء و روحانیون است زیرا دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی و یاس در جامعه می باشد.


وی همچنین گفت: برخی کشورهای اسلامی به ویژه عربستان سعودی تحت تسلط جبهه استکبار قرار دارند لذا علمای شیعه و اهل سنت می بایست حقیقت را برای همگان بازگو کنند.


وی افزود: برخی افراد با جهالت و نادانی، جوانان را گمراه می کنند و در این میان علماء و روحانیون می بایست با روشنگری هدایتگر جامعه باشند.


رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان نیز در این گردهمایی گفت: 800 نفر از روحانیون شیعه و اهل سنت استانهای سه گانه خراسان امروز در مشهد گردهم آمدند.


حجت الاسلام اکبر فرجام افزود: این گردهمایی به مناسبت فرخنده سالگرد مبعث رسول مکرم اسلام برگزار شد و در همین چارچوب روحانیون وعلمای شیعه و اهل سنت خراسان با وظایف و مسئولیت هایشان در قبال امت اسلامی بیشتر آشنا شدند.


وی افزود: نگاه ما مبتنی بر اتحاد و همبستگی همه مسلمانان است و بر این اساس در امت اسلامی شیعه و سنی با هم دیده می شوند.


حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و 35 هزار طلبه در حال تحصیل در 152 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون افزون بر 40 جلسه درس خارج و 400 جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.


همچنین دو هزار مسجد و 40 مدرسه علوم دینی هموطنان اهل سنت با افزون بر دو هزار طلبه سنی در سطح استان های سه گانه خراسان فعالیت دارند.


 




نظرات کاربران