فعالیت ۳۰ موکب برای خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: تا این لحظه حدود ۳۰ موکب اربعین برای خدمات رسانی به سیل‌زدگان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تعداد آن‌ها رو به فزونی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام سید محمود موسوی در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: تاکنون حدود ۳۰ موکب اربعین فعالیت خود برای امدادرسانی و خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در استان را آغاز کرده‌اند. این مواکب در اردوگاه‌ها و اماکنی که ویژه اسکان سیل‌زدگان در نظر گرفته شده است در شهرستان‌های شوشتر، شوش، دشت آزادگان، بستان، حمیدیه و ... خدمات خود را ارائه می‌کنند.


وی با اشاره به توزیع غذا توسط مواکب میان اهالی روستاهای سیل‌زده خوزستان، افزود: تعداد مواکب فعال در خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان از سیل به صورت مرتب در حال افزایش است. به طوری که تعداد آن‌ها شب گذشته ۲۰ موکب بود و امروز ۱۰ موکب دیگر نیز وارد عمل شدند.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ادامه داد: پخت و توزیع سه وعده غذای گرم و همچنین توزیع جیره غذای خشک در میان سیل‌زدگان توسط مواکب در حال انجام است.


وی یادآور شد: تمام اقدامات مواکب در زمینه خدمات‌رسانی به سیل زدگان با هماهنگی هلال احمر و مدیریت بحران شهرستان صورت می‌گیرد. به طور کلی مدیریت فعالیت مواکب در این بخش و تعیین میزان و نوع خدمات موردنیاز در هر محل توسط هلال احمر انجام می‌شود.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به پخت نان به صورت سیار برای سیل‌زدگان توسط مواکب دو شهر، گفت: از روز شنبه هفته گذشته یک موکب در شهر دزفول ضمن پخت نان، آن را در اختیار مراکز اسکان سیل‌زدگان و هلی‌کوپتر ارتش به منظور توزیع در مناطق صعب‌العبور درگیر سیل می‌دهد.


موسوی ادامه داد: تأمین مواد اولیه پخت نان و غذایی که توسط مواکب در میان سیل‌زدگان توزیع می‌شد، تاکنون با هزینه موکب‌داران و کمک‌های مردمی انجام شده است. در این راستا رایزنی شده تا تأمین مواد اولیه نظیر گوشت و آرد از سوی سازمان صنعت و معدن استان و با قیمت تعاونی در اختیار این مواکب قرار داده شود.


وی عنوان کرد: به منظور جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان در خوزستان ستادی تحت نظر آیت‌الله موسوی جزایری تشکیل شده است که این ستاد مردمی با هماهنگی استانداری به کمک سایر نهادهای امدادرسان آمده است.




نظرات کاربران