زائران عتبات از دفاتر رسمی ویزای رایگان تهیه کنند زائران عتبات از دفاتر رسمی ویزای رایگان تهیه کنند زائران عتبات از دفاتر رسمی ویزای رایگان تهیه کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران عتبات از دفاتر رسمی ویزای رایگان تهیه کنند زائران عتبات از دفاتر رسمی ویزای رایگان تهیه کنند زائران عتبات از دفاتر رسمی ویزای رایگان تهیه کنند زائران عتبات از دفاتر رسمی ویزای رایگان تهیه کنند زائران عتبات از دفاتر رسمی ویزای رایگان تهیه کنند

زائران عتبات از دفاتر رسمی ویزای رایگان تهیه کنند

مدیر کل حج و زیارت خوزستان از متقاضیان تشرف به شهرهای مقدس عراق خواست برای صدور ویزای رایگان تنها به دفاتر رسمی و مجاز حج و زیارت در شهرهای مختلف این استان مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ناصر حویزاوی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه صدور ویزای رایگان از طریق کنسولگری عراق در اهواز از شنبه 17 فروردین شروع شده است افزود: برخی از شرکت های غیرمجاز و فاقد مجوز فعالیت ، برای صدور هر ویزا ، 10 دلار مطالبه می کنند که این کار غیرقانونی و خلاف است.
وی با بیان اینکه شرکت های مجاز خدمات مسافری و گردشگری خوزستان مجاز هستند برای هزینه های کارگزاری و اداری تنها 150هزار ریال برای صدور هر ویزا(روادید) دریافت کنند ، از  مردم شهرهای این استان خواست از پرداخت بیش از این مبلغ مصوب خودداری کنند.
حویزاوی در پاسخ به سوالی درباره برخورد با شرکت های غیرمجاز مسافرتی و گردشگری فعال در استان که برای صدور ویزای رایگان ، از زائران عتبات عالیات مبالغ بالایی دریافت می کنند،  افزود: حج و زیارت در این ارتباط مسئولیتی ندارد و نهادهای قانونی باید با این شرکت های متخلف برخورد کنند ولی از مردم درخواست می شود برای صدور ویزای رایگان به شرکت های بی نام و نشان و غیرمجاز مراجعه نکنند.
وی با اشاره به حضور شماری از زائران برای عزیمت به شهرهای مقدس عراق در پایانه های مرزی به تصور اینکه ویزا حذف شده است، تاکید کرد: مردم توجه داشته باشند صدور ویزا برای سفر به عتبات عالیات رایگان شده و این موضوع به هیچ وجه به معنای حذف ویزا نیست. 
صدور ویزای رایگان برای اتباع 2 کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق در سفر اسفند ماه گذشته حجت الاسلام حسن روحانی به بغداد مورد موافقت قرار گرفت ضمن آنکه روسای جمهور این 2 کشور همسایه در موضوع عملیات مشترک لایروبی اروندرود و اتصال خط آهن شلمچه به توافق رسیدند.
حویزاوی با بیان اینکه صدور ویزای رایگان برای زائران عتبات عالیات ، هزینه سفر به عراق را کاهش می دهد، ابراز امیدواری کرد روند سفر زائران ایرانی به عراق که پارسال به علت نوسانات ارزی و کاهش ارزش پول ملی کاهش یافته بود، شتاب گیرد. 
مدیرکل حج و زیارت خوزستان افزود: با شرایط جدیدی که پیش آمده و کاهش هزینه های سفر به عتبات عالیات، بسیاری از کاروان های زیارتی مشتاق هستند سفرهای خود را به شهرهای مقدس عراق افزایش دهند.
در سال 1397 ، با کاهش ارزش پول ملی و نوسانات ارزی ، سفر زائران ایرانی عتبات عالیات حدود 50درصد کاهش یافت ولی سفر گردشگران عراقی به ایران بیش از 2 برابر شد.
حویزاوی گفت: نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و بصره با توجه به تعطیل نبودن در عراق ، صدور ویزای رایگان برای گردشگران و زائران عراقی را از 12فروردین شروع کردند.
به گزارش ایرنا در اربعین 1397 حدود 238هزار زائر اربعین از پایانه چذابه و 300هزار زائر از شلمچه با دریافت ویزا و پرداخت هزینه 2 میلیون و 300هزار ریالی آن راهی عتبات عالیات شدند.
2 مرز بین المللی و رسمی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در 15کیلومتری غرب خرمشهر در طول سال شاهد تردد کاروان های زیارتی 2 کشور ایران و عراق است. 
عزیمت زائران و کاروان های زیارتی به شهرهای مقدس عراق پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق ، از مهر ماه 1382 از مرز شلمچه شروع شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران