موکب‌های اربعین در خدمت سیل‌زدگان موکب‌های اربعین در خدمت سیل‌زدگان موکب‌های اربعین در خدمت سیل‌زدگان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موکب‌های اربعین در خدمت سیل‌زدگان موکب‌های اربعین در خدمت سیل‌زدگان موکب‌های اربعین در خدمت سیل‌زدگان موکب‌های اربعین در خدمت سیل‌زدگان موکب‌های اربعین در خدمت سیل‌زدگان

موکب‌های اربعین در خدمت سیل‌زدگان

دبیر ستاد مرکزی اربعین از تجمیع موکب‌های اربعین در قالب موکب‌های بزرگ‌تر برای کمک به مردم سیل‌زده سه استان کشور خبر داد و گفت: موکب‌ها خدمات را منسجم و هماهنگ‌تر ارائه می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، شهریار حیدری، دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: موکب‌های اربعین در استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان مستقر خواهند شد و با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات پخت و پز و توزیع غذای گرم را همانند مراسم اربعین برعهده خواهند داشت.


وی افزود: موکب‌ها به همان شکل و چهارچوبی که در اربعین فعالیت و کمک‌های مردمی را دریافت می‌کنند برای سیل‌زدگان نیز فعالیت خواهند کرد.


 


موکب‌های اربعین از ۱۵ استان خود را به خوزستان رساندند


حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات استان خوزستان درباره آخرین وضعیت خدمات‌رسانی موکب‌های اربعین به سیل‌زدگان خوزستانی گفت: از زمانی که وضعیت استان از سوی وزیر کشور و استاندار، فوق‌العاده اعلام شد، ستاد بازسازی عتبات عالیات که مسئولیت راهبری موکب‌های اربعین را به عهده دارد، با بهره‌گیری از نیروهای مردمی و با استعانت از نام سیدالشهدا(ع) وارد میدان شد و هم‌اکنون موکب‌ها به شکل شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.


وی در ادامه گفت: شوشتر، اولین شهری بود که شروع کردیم و روزانه سه هزار پرس غذا در آن پخت می‌شود. در شوش، سه هزار و ۵۰۰ ، در دزفول، سه هزار، در دارخوین آبادان، هزار و ۵۰۰ و حمیدیه، دو هزار پرس غذا پخت می‌شود. همچنین در دشت آزادگان امروز ۵۰ هزار پرس غذا برای وعده نهار و ۱۰۰ هزار پرس برای شام آماده کردیم. در خرمشهر نیز شش موکب آماده شروع خدمت‌رسانی هستند.


 


بزرگ‌ترین موکب اربعین حسینی کرمانشاه در ‌پلدختر فعال شد


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از آمادگی ارائه خدمات به سیل‌زدگان از سوی موکب‌های استان کرمانشاه خبر داد و بیان کرد: با هدف خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان و پخت غذای گرم به آسیب دیدگان سیل زده استان‌های مختلف، 8 موکب اربعین حسینی استان اکنون در مناطق سیل‌زده خرم‌آباد نورآباد، سرفیروزآباد و پل‌دختر مستقر هستند.


بهمن صحرایی با اشاره به اینکه 4 موکب دیگر استان کرمانشاه آماده اعزام به نقاط مورد نظر سیل‌زده استان لرستان است، گفت: تجربه و نیت خالصانه خادمان و مدیران موکب‌ها پشتوانه خوبی برای بهره‌گیری از این ظرفیت در شرایط بحرانی است.


براین اساس بزرگترین موکب اربعین حسینی شهرستان کرمانشاه با عنوان موکب آیت الله نجومی(ره) با توجه به سیل اخیر در استان لرستان برای خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده این استان با انتقال نیروی انسانی و تجهیزات خود در شهرستان پلدختر فعال شده است و اقدام به پخت غذای گرم برای بخشی از مردم سیل‌زده استان لرستان می‌کند.


 


موکب‌های سمنان در راه لرستان


سیدعباس دانایی با اشاره به آغاز جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای ارسال به مناطق سیل‌زده افزود: کمک‌های مردم سمنان در قالب انبوهی از امکانات و اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان جمع آوری و آماده اعزام شده است.


فرماندار سمنان ادامه داد: با هماهنگی شهرداری و بسیج مستضعفان، چادرهایی در سطح شهر سمنان ایجاد و به جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان پرداخته است.


علی‌اصغر مجد فرماندار دامغان نیز گفت: اعضای موکب‌های اربعین در شهرستان دامغان از تجارب بسیار ارزشمندی برخوردارند و هر زمان که نیاز به خدمات آنها باشد، این آمادگی به‌صورت ۱۰۰ درصدی برای بسیج تمامی امکانات برای گسیل امکانات و کمک‌ها به مناطق سیل‌زده وجود دارد.


فرماندار دامغان با اشاره به نوع‌دوستی مردم دامغان تصریح کرد: اطمینان دارم که مردم خیّر دامغان در زمینه کمک به سیل زدگان از هیچ کوششی دریغ نخواهند ورزید .


 


استقرار موکب دامغان در پلدختر


فرماندار شهرستان دامغان گفت: مردم  می‌توانند کمک‌های خود به شهرهای سیل زده را علاوه بر  هلال احمر، از طریق موکب علی ابن موسی الرضا (ع) نیز اهدا نمایند.


وی ادامه داد: کمک‌های اقشار مختلف مردم، اصناف و ... در اسرع وقت از طریق موکب علی ابن موسی الرضا (ع) شهرستان دامغان به مناطق سیل زده ارسال می‌شود .


مجد با بیان این‌که اطلاع رسانی در خصوص چگونگی مشارکت مردم در کمک به سیل زدگان از طریق مساجد صورت می‌پذیرد، افزود: موکب علی ابن موسی‌الرضا (ع) شهرستان دامغان با استقرار در پلدختر، به تامین تغذیه و اقلام خوراکی هموطنان پلدختری می‌پردازد.


 


آمادگی موکب‌های سرخه برای حضور در لرستان


مویدی‌زاده فرماندار سرخه با بیان این‌که حجم اتفاقات و میزان دقیق خسارات و فاجعه سیل در لرستان هنوز هم در ابهام است از آمادگی موکب‌های سرخه برای حضور در مناطق سیل‌زده و کمک به هموطنان لرستانی خبر داد.


وی تصریح کرد: موکب شهرستان سرخه آمادگی دارد تا به‌منظور خدمات رسانی به مردم سیل زده به این مناطق اعزام گردد .‌


فرماندار سرخه پیشنهاد داد: کارمندان ادارات در صورت علاقمندی شخصی، حقوق یک روز کاری خود را  به کمک به سیل‌زدگان اختصاص دهند .


 


آمادگی گرمساری‌ها برای توزیع غذای گرم برای 10تا 15 روز در مناطق سیل‌زده


داریوش طاهری، فرماندار گرمسار نیز ضمن همدردی با هموطنان‌مان در استان‌های سیل زده شمال و غرب کشور گفت: ستاد اربعین شهرستان گرمسار، همزمان با سیل گلستان فعال شده و کمک‌های مردمی از طریق این شهرستان به استان گلستان اعزام شد.


فرماندار گرمسار گفت: آمادگی توزیع یک وعده غذای گرم را در یک بازه زمانی 10 تا 15 روزه در مناطق سیل‌زده داریم.


حسن ارگی، فرماندار شهرستان مهدیشهر نیز عنوان کرد: مسئولان موکب شهرستان‌مهدیشهر در دو بخش اسکان و تغذیه دارای تجارب بسیار خوب و مفید بوده و آماده اعزام به مناطق سیل زده هستند.


وی ضمن دعوت از مردم استان برای کمک به سیل‌زدگان خاطرنشان کرد: مردم مهدیشهر همچون گذشته آمادگی دارند که به کمک هموطنان آسیب‌دیده از سیل بشتابند.


 


ارسال روزانه هزاران قرص نان شاهرودی‌ها به گلستان


محمدی، معاون استاندار و فرماندار لرتبار شهرستان شاهرود نیز با بیان این‌که از تمامی مدیران ارشد و فرمانداران استان بواسطه اعلام همدردی با قوم نجیب لر تشکر می‌کنم گفت: لرستان در هشت سال دفاع مقدس از جمله استان‌هایی بود که بیشترین خدمات را به کشور ارائه داد .


وی با بیان این‌که در شهر الشتر و برخی مناطق دیگر استان لرستان، مردم هر آنچه را که داشتند، از دست دادند  ادامه داد: در حال حاضر در برخی روستاهای استان لرستان، امداد رسانی صرفا به‌صورت هوایی امکان‌پذیر است .‌


محمدی گفت: پیشنهاد می‌کنم در درجه اول، نیازسنجی دقیقی انجام شده و مهم‌ترین ملزومات مردم مناطق سیل زده احصاء و اعلام شود.


فرماندار شاهرود اظهار کرد: بیش از دو هفته است که از شاهرود و به‌صورت خودجوش روزانه چندین هزار قرص نان و دیگر ملزومات به استان گلستان ارسال می‌گردد .


وی افزود: باید قرارگاهی برای موکب‌های استان در لرستان مشخص شود تا خدمات رسانی با انسجام بیشتری به انجام رسد .‌


محمدی با اشاره به شرایط بحرانی در برخی مناطق لرستان همچون پلدختر و معمولان و... افزود: یکی از نیازهای اساسی منطقه لرستان ، امکانات و تجهیزات دارویی است.‌


 


درخواست آسیب‌دیدگان کالپوشی برای کمک به سیل‌زدگان دیگر مناطق


ملایری، سرپرست فرمانداری میامی نیز با اشاره به رانش زمین در کالپوش میامی گفت: از مدیران ارشد استان و فرمانداران به‌واسطه حمایت از مردم خوب میامی و حسین آباد کالپوش تشکر می‌کنم .‌


وی ادامه داد: مردم خوب کالپوش با همه آلام و دردهای خود تقاضا کردند که پایگاهی به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان دائر گردد.‌


سرپرست فرمانداری میامی عنوان کرد: ایجاد قرارگاه فرماندهی و تعیین فردی واحد به‌منظور  ساماندهی جمع‌آوری و مدیریت توزیع کمک‌های مردمی امری لازم و ضروری است.


 


لزوم تداوم امدادرسانی به سیل‌زدگان شمال


خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نیز در جلسه هماهنگی موکب‌های اربعین استان به منظور خدمات رسانی به مناطق سیل زده کشور از تلاش فرمانداران شهرستان‌های استان به واسطه تلاش برای امدادرسانی و هم‌چنین مدیریت بحران در ایام نوروز به صورت ویژه تقدیر کرد و گفت: باید موکب‌ها و اقداماتی که در مناطق سیل‌زده شمال کشور در حال امدادرسانی هستند، تقویت شده و به کار خود ادامه دهند.


وی با بیان این‌که استان لرستان در شرایط فعلی نیاز اصلی و اساسی به امداد رسانی و کمک دارد، اضافه کرد: باید تمام امکانات و تجهیزات خود را به کمک رسانی به این منطقه معطوف کنیم.


معاون استاندار سمنان گفت: ماشین آلات و تجهیزات راهسازی، راهداری و زیرساختی تحت نظر مدیریت بحران استانداری سمنان، در اختیار بسیج سازندگی استان در مناطق سیل زده جهت امدادرسانی قرار می‌گیرد .


خجسته‌پور با بیان این‌که آنچه از موکب‌های اربعین در مناطق سیل‌زده مورد انتظار است تهیه و توزیع غذاست، افزود: خادمان این موکب‌ها باید از ورود به دیگر حوزه‌های امداد رسانی پرهیز کنند تا امدادرسانی به شکل بهتری انجام شود.


وی با اشاره به شدت صدمات سیل در برخی مناطق استان لرستان تصریح کرد: تلاش ‌می‌کنیم‌ تا با هماهنگی استانداری و مدیریت بحران استان لرستان، منطقه‌ای ویژه را برای امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل‌زدگان برای استان سمنان تعیین ‌کنیم تا با معطوف کردن تجهیزات و امکانات، بهترین خدمات ممکن را ارائه کنیم.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: باید آمادگی خود را برای ارائه خدمات و امکانات امداد رسانی برای سایر مناطق سیل زده در صورت نیاز، حفظ و تقویت کنیم .


 


موکب‌های گیلان روزانه 5 هزار غذای گرم بین سیل‌زدگان توزیع می‌کنند


رئیس ستاد بازسازی عتبات گیلان از آمادگی 9 موکب استان برای ارائه خدمات به استان‌های سیل‌زده خبر داد و گفت: اولویت اول این موکب‌ها ارائه غذای گرم به مردم سیل‌زده است.


غلامرضا عباسپور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان، با بیان اینکه نخستین موکب گیلان به همت شهرداری رشت عصر امروز از گلزار شهدا به استان لرستان اعزام خواهد شد، تصریح کرد: دو موکب «نورالزهرا» و «محسنین» نیز همزمان با ولادت امام حسین(ع) در روز سه‌شنبه، 20 فروردین‌ماه به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شود.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه منتظر اعلام نمایندگی‌های این ستاد در استان‌های درگیر بحران سیل جهت اعزام موکب‌ها هستیم، گفت: همه شهرستان‌های گیلان آمادگی دارند که در صورت لزوم موکب‌های اربعین خود را در شهرها و روستاهای سیل‌زده مستقر کنند.


وی با بیان اینکه موکب‌های گیلان روزانه پنج هزار غذای گرم توزیع خواهند کرد،‌ یادآور شد: استان گیلان معین استان گلستان است، اما با توجه به وضعیت استان‌های لرستان و خوزستان موکب‌های اربعین گیلان در این دو استان مستقر می‌شوند.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان کلیه خدمات ارائه شده در موکب‌ها را مردمی دانست و عنوان کرد: مردم می‌توانند کمک‌های خود را به حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات و یا هلال احمر واریز کنند.


 


2 موکب اربعین استان قم در لرستان مستقر شده است


جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات قم گفت: هم اکنون 2 موکب اربعین این استان برای خدمات رسانی به سیل زدگان در لرستان مستقر است و سه اکیپ دیگر نیز آماده اعزام می باشد.


علی اکبر عطایی افزود: با وجود این که این موکب ها برای پخت و پز، خدمات رسانی و توزیع غذا خدمات ارائه می دهند، ولی در عرصه های دیگر از جمله ساخت و ساز هم می توانند کمک کنند.
وی اضافه کرد: همچنین موکب های اربعین قم از روز دوم سیل در استان گلستان فعال شده و اقدام به پختن غذا و تهیه بسته های کمکی نمودند.
وی با بیان این که 45 روحانی برای اعزام آماده هستند، ادامه داد: برخی موکب ها هنوز سر و سامان نیافته اند و باید جانمایی ها با سرعت بیشتری انجام شود.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران