روزانه ده مرتبه در نماز ولایتمداری را از خداوند طلب می کنیم

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در گردهمایی دانشجویی با اشاره به آیه" اهدنا الصراط المستقیم " در نماز گفت: ما روزانه ۱۰ مرتبه در نماز از خداوند ولایتمداری را طلب می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این گردهمایی حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به نقش ولایتمداری در تعالی و رشد فرد و جامعه گفت: ما آیه اهدنا الصراط المستقیم را در هر نماز دو مرتبه تکرار می کنیم و از خداوند می‌خواهیم که ما را در صراط مستقیم قرار دهد و همان گونه که در حدیث آمده است صراط مستقیم همان راه وسیره امام معصوم است و امام سجاد(ع) فرمود صراط مستقیم ماییم.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق افزود: واجب است ما روزانه نه مرتبه در تشهدهای نماز بر محمد و آل محمد درود و صلوات بفرستیم ‏ علاوه بر این در نمازهای مستحبی هم آیه صراط مستقیم و صلوات بر محمد و آل محمد را تکرار می کنیم.
وی تأکید کرد: ولایت ائمه معصومین (علیهم السلام) نشأت گرفته از ولایت خداوند است و ولایت فقیه نیز نشات گرفته از ولایت ائمه معصومین می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به حدیثی از کتاب اصول کافی گفت: اگر کسی تمام شبها نماز بخواند و تمام روزها را روزه بگیرد و تمام عمرش حج برود و تمام اموالش را در راه خدا صدقه بدهد ولی ولایت ولی خدا را نپذیرد و به آن معرفت نداشته باشد اعمال او مقبول درگاه حضرت حق قرار نخواهد گرفت.
وی ولایتمداری را یک از ارکان مهم و بزرگ دین خواند و گفت: ولی خدا دین را حفظ می کند و جامعه را سامان می بخشد و آن را از انحراف نجات می دهد و بشر را به سوی تعالی و تکامل هدایت می کند.
نماینده بعثه رهبری در عراق اظهار داشت: اگر امروز در ایران اسلامی ما امنیت و اقتدار و استقلال داریم به جهت آن است که مردم ما ولایتمدار هستند و به دستورات ولی فقیه عمل می کنند و در مقابل دشمنان ایستادگی می نمایند.
‏وی در ادامه گفت: در جامعه ای که ولی فقیه ناظر و هدایتگر است بدون شک آن جامعه به سوی کمال حرکت می کند و اجازه نفوذ بیگانگان و سلطه‌گری را نمی دهد.
‏حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی افزود: امروز دشمنان نقش ولایت فقیه را خوب فهمیده اند از این جهت آن را مورد تهاجم قرار می دهند و در فضای مجازی تبلیغات مسموم و مخرب در برابر آن انجام می دهند.


وی تصریح کرد: اکنون که شما دانشجویان و دانشگاهیان به کربلا آمده اید پیام کربلا این است که از حریم ولایت دفاع کنید همانگونه که اصحاب امام حسین(ع) در کربلا از امام حسین(ع) و اهداف او حمایت کردند شما نیز با قلم و بیان خود در فضای مجازی از حریم دین و دیانت و ولایت فقیه دفاع نمایید.




نظرات کاربران