جاهلیت مدرن سخت تر ازجاهلیت قبل از اسلام است

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جمع زائرین دانشگاهی با اشاره به نقش و جایگاه امامت و ولایت در تعالی رشد فرد و جامعه، به خطر جاهلیت پرداخت وگفت: جاهلیت مدرن سخت تر ازجاهلیت قبل از اسلام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، در گردهمایی دانشجویان و دانشگاهیان با اشاره به فرق بین دانش و بینش گفت: معرفت علم ودانش توام با باور واعتقاد است. لازم است به امام زمان خود معرفت داشته و از صمیم قلب از او اطاعت نماییم. در حدیث نیز آمده است که هرکس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد و به امام زمان خود معرفت نداشته باشد به مرگ جاهلی مرده است.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه گفت: واژه جاهلیت چهار بار در  قرآن، ذکر شده است و فرموده «ظنَّ الجاهلیة»،«حُکمَ الجاهلیة»،«تَبَّرُجَ الجاهلیة»،و «حَمِیةَ الجاهلیة» و در هر چهار مورد با ملامت و مذمت همراه است. باید توجه داشت که متاسفانه امروز جاهلیت قبل از اسلام به شکل مدرنی در جوامع غربی ‏خودنمایی می کند.
وی افزود: جاهلیت در مقابل علم نیست بلکه در اینجا جهل در مقابل عقل است وجاهلیت امروز این است که خرد و عقل از زندگی ها کم رنگ می شود مثلا ازدواج با حیوانات، پرستش برخی از حیوانات، ظم وانسان کشی ، جنگ های خانمان سوز ، سست شدن بنیان خانواده همه نشان از جاهلیت دارد.
حجت‌الاسلام نجفی روحانی در ادامه با بیان این که جاهلیت مراتبی دارد، اظهار داشت: امروز با اینکه علم و تکنولوژی پیشرفت کرده است اما متاسفانه جوامع بشری در بحران اخلاقی به سر می برند و علومی که می‌تواند در خدمت بشریت باشد علیه تعالی بشریت به کار می رود و سوء استفاده هایی که امروز از علم و تکنولوژی می شود، کم نیست.
نماینده بعثه رهبری در عراق خاطر نشان ساخت: در زمان امام حسین (ع) بسیاری از امور جاهلی به گونه ای دیگر از سوی دستگاه اموی بر جامعه اسلامی حکم فرما شده بود به گونه ای که احکام الهی در بسیاری از موارد نادیده گرفته می شد و جامعه روبه انحطاط می رفت وحقیقت دین خدا رو به انزوا بود و یزید هم در اشعار خود گفت "لعبت هاشم بالملک فلا خبر جاء ولا وحی نزل" از وحی هیچ خبری نیست.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در ادامه تصریح کرد: ممکن است گفته شود جاهلیت مدرن سخت تر از جاهلیت قبل اسلام است. امام عصر (ع) در دعوت خود، با سختی ها و مخالفت هایی بیش از آنچه رسول خدا (ص) با آن رو به رو شد، مواجه خواهد شد و جاهلیت آن زمان از جاهلیت قبل از اسلام سخت تر خواهد بود.

 




نظرات کاربران