مناجات شعبانیه دریایی از معارف عرفانی و توحیدی است مناجات شعبانیه دریایی از معارف عرفانی و توحیدی است مناجات شعبانیه دریایی از معارف عرفانی و توحیدی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مناجات شعبانیه دریایی از معارف عرفانی و توحیدی است مناجات شعبانیه دریایی از معارف عرفانی و توحیدی است مناجات شعبانیه دریایی از معارف عرفانی و توحیدی است مناجات شعبانیه دریایی از معارف عرفانی و توحیدی است مناجات شعبانیه دریایی از معارف عرفانی و توحیدی است

مناجات شعبانیه دریایی از معارف عرفانی و توحیدی است

سخنران حرم رضوی با اشاره به اینکه مناجات شعبانیه دریایی از معارف عرفانی و توحیدی است، گفت: صدقه دادن و استغفار از مهمترین اعمال این ماه به‌شمار می‌رود که مومنان نباید از آن غافل شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در ویژه برنامه‌ شب میلاد امام حسین(ع) که بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: صلوات یکی از اذکار مورد تاکید و توصیه شده در ایام ماه شعبان است که مداومت در گفتن آن آثار و برکات زیادی را برای مومنان در برخواهد داشت.
وی ادامه داد: رحمت الهی در ماه شعبان گسترده است و هرکس باهوش باشد در این ایام به خوبی می‌تواند از آثار معنوی، رضوان الهی، برکات دنیوی و اخروی آن بهرمند شود.
سخنران حرم مطهر رضوی با تاکید بر قرائت مناجات شعبانیه همراه بامعنی آن، گفت: یکی از رموز موفقیت مومنان عمل به آموزه‌های ائمه اطهار(ع) است که یکی از مهم‌ترین موارد آن مناجات شعبانیه به‌شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه هر جمله از مناجات شعبانیه دریایی از معارف عرفانی و توحیدی است، عنوان کرد: تقریبا در تمام ادعیه‌ای که در طول سال مطرح است دعایی مانند مناجات شعبانیه کم دیده می‌شود تا در آن به خداوند عرض کنیم خدایا توفیق بده که من به طرف تو سیر کنم.
این استاد حوزه صدقه‌دادن را یکی از اعمال مهم ماه شعبان اعلام و تصریح کرد: حضرت رسول(ص) در مورد ماه شعبان می‌فرمایند: «شعبان ماه من است». همین وصف پیامبر(ص) کافی است که قدر این ماه را دانسته و از فرصت‌های آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. وی افزود: عبادت، انفاق، صدقه دادن، روزه‌داری و اعمال ویژه این ماه از جمله مواردی است که می‌تواند انسان را هر چه بیشتر به حضرت حق وصل کند.
وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین صدقه‎ها، «شر نرساندن به دیگران» است، تاکید کرد: استغفار از دیگر اعمال ماه شعبان به‌شمار می‌رود که مومنان نباید از آن غافل شوند.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ابراز کرد: انسان در ماه شعبان خود را آماده می‌کند که به مهمانی خداوند یعنی ماه مبارک رمضان برود. در ماه رجب انسان خود را از آلودگی‌ها و رذایل و زشتی‌ها پاک می‌کند و در ماه شعبان خویشتن را برای ماه رمضان آماده می‌کند.
وی درباره ولادت امام حسین(ع) گفت: درروایت آمده است که «هنگام ولادت حسین بن علی، خداوند متعال دستور داد تا فرشتگان مامور جهنم، آتش آن‌را بر اهل جهنم خاموش کنند و فرشتگان بهشتى بهشت را بیارایند و حورالعین‌ها خود را زینت داده و به دیدار هم روند و دیگر فرشتگان تسبیح و حمد و سپاس خداى را در صف‌هاى بهم پیوسته بپا دارند و جبرئیل نیز برای تهنیت و شادباش گفتن به محضر پیامبر اکرم(ع) در هزار گروه که هر گروهى یک میلیون فرشته است، فرود آید.»




مطالب مرتبط

نظرات کاربران