آغاز توزیع محصولات فرهنگی حجاج از هفته آینده 

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه برنامه های حج 98 نسبت به سال های گذشته شتاب بیشتری گرفته است از آغاز توزیع محصولات فرهنگی زائران حج پیش رو از هفته آینده خبر داد و گفت: انشاءالله توزیع این محصولات قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان پایان خواهد یافت. 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نشست شورای معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری با اعلام این مطلب، گفت: آموزش مجازی حجاج نیز امسال به همت معاونت فرهنگی راه اندازی شده و علاقمندان می توانند از آن استفاده کنند. 
در این جلسه معاونین فرهنگی، بین الملل و توسعه مدیریت و منابع بعثه و مدیران واحدهای مربوطه درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه مسئولیت خود برای برگزاری هرچه بهتر حج 98 گزارش دادند.
آقای جعفرشمسیان معاونت توسعه تاکید کرد: در نشست هایی که با معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری برای تعیین ساختار و تشکیلات موسم حج آینده برگزار شد به توصیه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص استفاده از نیروهای توانمند در مجموعه بعثه و حتی المقدور  کاهش ماموران اعزامی بحث و گفتگو شد وتصمیم لازم اتخاذ گردید. 
در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی مدیر آموزش بعثه هم تدوین سرفصل های آموزشی کاروان ها، تقسیم کار میان روحانی ، معین و معینه ها، برنامه ریزی برای برگزاری جلسات آموزش متمرکز و کارگاههای آموزشی در استان ها را بخشی از اقدامات صورت گرفته در این مدیریت برشمرد و گفت: تولیدات مناسب برای فضای مجازی تهیه و برای استفاده از ظرفیت یاوران حجاج دراجرای برنامه های فرهنگی و راه اندازی کاروان مجازی نیز اقدام شده است.
سرپرست حجاج ایرانی ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته دربعثه اظهار داشت: برای معرفی کارهای متعدد و بزرگی که در سالهای اخیر در این مجموعه انجام شده است باید اقدام لازم انجام شود تا مردم بهتر بتوانند از آنها بهره گیری کنند.
وی فعالیت های صورت گرفته در بعثه را اثرگذار توصیف کرد و گفت: امور اجرایی بستر ساز فعالیت های فرهنگی است و تجربه نشان داده است با توکل به خدا و تلاش بیشتر راه برای انجام کارهای بزرگ باز خواهد شد.  
نماینده ولی فقیه از مدیران بعثه خواست از تمام ظرفیت نرم افزارهایی که برای حوزه حج طراحی شده برای افزایش بهره وری در واحد های مختلف استفاده کنند.
وی همچنین خواستار کارشناسی موضوع امکان استفاده از نیروهای محلی درحج برای انجام برخی کارها شد و تصریح کرد: از اقلام تولید شده در داخل کشور نیز باید برای تامین نیازهای بخش های مختلف بعثه و سازمان حج استفاده شود.
برپایه این گزارش، در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مشعر به چاپ 400 هزار جلد کتاب و250  هزار بروشور و تکثیر140 هزار لوح فشرده بعنوان بخشی از محصولات فرهنگی حج 98 اشاره کرد و گفت: توزیع این محصولات از هفته آینده در شش استان از طریق پست و در بقیه استان ها ضمن هماهنگی با مدیران کاروان ها انجام شده و قبل از پایان اردیبهشت ماه در دسترس زائران خواهد بود.
مدیر امور اهل تسنن بعثه مقام معظم رهبری افزود: روحانیون ، معین و معینه های کاروان های اهل سنت هم انتخاب شده اند و مدرسه حج و دوره آموزشی آنها از امروز (چهارشنبه) در استان گلستان افتتاح و فعال خواهد شد. 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران