فرصت زیارت، کلاس درس آشنایی با مکارم اخلاقی اهل بیت فرصت زیارت، کلاس درس آشنایی با مکارم اخلاقی اهل بیت فرصت زیارت، کلاس درس آشنایی با مکارم اخلاقی اهل بیت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فرصت زیارت، کلاس درس آشنایی با مکارم اخلاقی اهل بیت فرصت زیارت، کلاس درس آشنایی با مکارم اخلاقی اهل بیت فرصت زیارت، کلاس درس آشنایی با مکارم اخلاقی اهل بیت فرصت زیارت، کلاس درس آشنایی با مکارم اخلاقی اهل بیت فرصت زیارت، کلاس درس آشنایی با مکارم اخلاقی اهل بیت

فرصت زیارت، کلاس درس آشنایی با مکارم اخلاقی اهل بیت

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائرین و مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین گفت: فرصت زیارت اهل بیت (ع) باید کلاسهای درس آشنایی با مکارم اخلاقی اهل بیت (ع) باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اویسی خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی که روز پنجشنبه (22فروردین 98) به مناسبت میلاد مسعود امام زین العابدین (ع) در جمع زائرین و مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین در حرم سیدالشهداء سخنرانی می کرد، افزود: سراسر زندگانی اهل بیت (ع) مشحون نکات مکارم اخلاق و آداب متعالی دین مبین اسلام است که لازم است زائرین محترم ضمن زیارت و تشرف به زیارتگاهها از اهداف بلند زیارت غفلت نکنند.


حجت الاسلام و المسلمین اویسی با اشاره به کلام امام سجاد(ع) که فرموده اند: «أنابن الخیرتین» ضمن اشاره به خواستگاری امیر المومنین امام علی (ع) برای امام حسین(ع)  از حضرت شهربانو مادر امام سجاد (ع) افزود: در این هنگام امیرمؤمنان(ع) به حسین(ع) فرمود: اى ابوعبدالله! همانا او برایت بهترینِ زمینیان را به دنیا مى آورد. که حاصل این ازدواج مبارک، تنها فرزند مکرم این بانوی معظم یعنی على بن الحسین شد که امام و  زینت عبادت کنندگان است.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به جایگاه مهم حجاب در اسلام، گفت: حجاب اسلامی تجلی حیای فرد مسلمان است و علاوه بر اینکه در طول مدت زندگی حتما باید مراعات شود؛ در اماکن زیارتی باید دوچندان مراعات شود.


وی در پایان به زائرین توصیه کرد که قدر خودشان و این فرصت طلایی را که نصیب آنها شده است، بدانند؛ چراکه در این مسیر، توجه و عنایات خاصه الطاف خدای متعال و ائمه اطهار (علیهم السلام)  نصیب آنها شده است و اگر شبانه روز به طور مستدام شکرگزار این توفیق باشند نمی توانند حق شکرگزاری را بجا آورند.


در پایان این مراسم، مداحی و مولودی خوانی توسط یکی از مداحان اجرا شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران