فرصت زیارت، کلاس درس آشنایی با مکارم اخلاقی اهل بیت

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائرین و مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین گفت: فرصت زیارت اهل بیت (ع) باید کلاسهای درس آشنایی با مکارم اخلاقی اهل بیت (ع) باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اویسی خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی که روز پنجشنبه (22فروردین 98) به مناسبت میلاد مسعود امام زین العابدین (ع) در جمع زائرین و مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین در حرم سیدالشهداء سخنرانی می کرد، افزود: سراسر زندگانی اهل بیت (ع) مشحون نکات مکارم اخلاق و آداب متعالی دین مبین اسلام است که لازم است زائرین محترم ضمن زیارت و تشرف به زیارتگاهها از اهداف بلند زیارت غفلت نکنند.


حجت الاسلام و المسلمین اویسی با اشاره به کلام امام سجاد(ع) که فرموده اند: «أنابن الخیرتین» ضمن اشاره به خواستگاری امیر المومنین امام علی (ع) برای امام حسین(ع)  از حضرت شهربانو مادر امام سجاد (ع) افزود: در این هنگام امیرمؤمنان(ع) به حسین(ع) فرمود: اى ابوعبدالله! همانا او برایت بهترینِ زمینیان را به دنیا مى آورد. که حاصل این ازدواج مبارک، تنها فرزند مکرم این بانوی معظم یعنی على بن الحسین شد که امام و  زینت عبادت کنندگان است.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به جایگاه مهم حجاب در اسلام، گفت: حجاب اسلامی تجلی حیای فرد مسلمان است و علاوه بر اینکه در طول مدت زندگی حتما باید مراعات شود؛ در اماکن زیارتی باید دوچندان مراعات شود.


وی در پایان به زائرین توصیه کرد که قدر خودشان و این فرصت طلایی را که نصیب آنها شده است، بدانند؛ چراکه در این مسیر، توجه و عنایات خاصه الطاف خدای متعال و ائمه اطهار (علیهم السلام)  نصیب آنها شده است و اگر شبانه روز به طور مستدام شکرگزار این توفیق باشند نمی توانند حق شکرگزاری را بجا آورند.


در پایان این مراسم، مداحی و مولودی خوانی توسط یکی از مداحان اجرا شد.




نظرات کاربران