40000 نفر سیل زده زیر پوشش خدمات ویژه آستان قدس رضوی قرار گرفتند

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان گفت: براساس داده های آماری هم اینک ۴۰ هزار سیل زده خوزستانی زیر پوشش خدمات ویژه آستان قدس رضوی قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام جلیل علی‌نژاد روز جمعه در جمع مدیران استانی خوزستان با تشرح وضعیت مناطق سیل زده این استان و اسکان مردم سیل زده این مناطق گفت: بخش اعظم این افراد در کمپ های مدارس اهواز، حمیدیه، شوش، سوسنگرد و کارون هستند و هر روز از غذای گرم آستان قدس رضوی بهره مند می شوند.
وی اظهار داشت: آستان قدس رضوی با بهره گیری از توان و دانش خادمیاران از روزهای نخستین وقوع سیل در خدمت شهروندان و روستاییان مناطق سیل زده است.
علی‌نژاد ادامه داد: هم چنین سیل زدگان از خدمات فرهنگی، آموزشی و روانشناختی بهره مند شده و این طرح در حال اجراست.
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خوزستان با اشاره به اینکه نیازهای غذای گرم سیل زدگان تامین شده است، گفت: بیل، گونی، شیرخشک، آب معدنی، پوشک بچه و وسایل بهداشتی از جمله نیاز های ضروری سیل زدگان است که در حال تامین بخشی از آنها هستیم.
وی افزود: هم چنین مواد شوینده، کنسرو، خرما و نان از مایحتاج دیگر سیل زدگان است که با تلاش خادمیاران از طریق کمک های مردمی در حال جمع آوری این اقلام هستیم.
این مدیر نمایندگی به کمک های آستان قدس رضوی به مردم سیل زده اشاره کرد و گفت: آستان قدس رضوی تاکنون پنج میلیارد ریال اعتبار برای کمک به سیل زدگان خوزستانی اختصاص داده است که در آینده نزدیک و پس از برآورد خسارت های سیل و مایحتاج مردم این میزان نیز افزایش خواهد یافت.
علی‌نژاد اظهار داشت: هم چنین برای تامین گوشت مورد نیاز سیل زدگان دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان در پایان گفت: هم اینک خادمیاران رضوی در حال ساماندهی کمک های مردمی در شهرهای سیل زده استان هستند و این امدادرسانی تا پایان بحران و بازگشت آرامش به مردم ادامه خواهد داشت.




نظرات کاربران