امام حسین ، مصداق تام احسان و نیکی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مظلومی در مراسم صبحگاهی حرم امام حسین (ع) گفت: امام حسین (ع) مصداق تام و کامل احسان و نیکوکاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری  روز شنبه (24فروردین ماه) در مراسم صبحگاهی زائران ایرانی در حرم امام حسین (ع) 98 اظهار داشت: امام حسین (ع) مصداق تام و کامل احسان و نیکی است.


معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری توفیق تشرف و زیارت ائمه اطهار را لطف و احسان این بزرگواران دانست و گفت: زائری که استغفار می کند و طلب بخشش از درگاه خداوند متعال دارد باید دلش محل و مرکز لطف باشد و از هیچ کس کینه ای به دل نداشته باشد.


وی با اشاره به آیه  90 سوره مبارکه نحل که می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ» گفت: وجود مبارک امام حسین (ع) احسان و کارهای نیکی انجام داده است که غیر قابل مقایسه با دیگران است. از جمله این احسانها لطف و احسان بی مانند آن حضرت در باره عبدالله بن حبیب سلمی است که به فرزند امام سوره حمد را آموزش داد و در مقابل امام حسین (ع) دستور داد هزار سکه طلا و هزار حله پاداش به او بدهند و دهان او را از مروارید پرکنند.


وی افزود: آن حضرت به افرادی که به این احسان بی حد و حصر اعتراض کرده اند، گفت که: «ادبنی الله تعالی» خدای متعال ما را چنین ادب کرده است که: «وَإِذَا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّةٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا ۗ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلَىٰ کُلِّ شَیْءٍ حَسِیبًا »


وی اضافه کرد: امام حسین با این اقدام هم احسان و نیکو کاری را به ما یاد داد و هم اینکه ارزش تعلیم و تعلم قرآن کریم را متذکر شد.


حجت الاسلام والمسلمین مظلومی با اشاره به آیه شریفه «إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِکُمْ ۖ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا» خاطر نشان کرد: وقتی کسی حاجت خودش را به شما عرضه می کند در واقع امکان ترقی را برای شما فراهم می کند و این فرصت غنیمتی است که باید قدر آن فرصت دانسته شود و در صورت دستگیری و کمک به آن فرد، موفقیت و ارتقای خود در دنیا و آخرت را فراهم خواهید کرد.


معاون فرهنگی بعثه بیان کرد: توفیق تشرف و زیارت ائمه اطهار سراسر لطف و احسان این بزرگواران بوده و بدون استحقاق به ما نصیب شده است و ما در مقابل چنین نعمت عظمایی باید به دیگران خدمت کنیم. 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران