میزبانی قم از سه میلیون زائر در ایام نیمه شعبان

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به اینکه، استان قم در نیمه شعبان میزبان حدود سه میلیون زائر خواهد بود، تاکید کرد: وظیفه ما، ارائه بهترین خدمات به زائرین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم، در نشست خبری که در سالن جلسات مسجد جمکران برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد با سعادت امام زمان (عج)، عنوان کرد: استان قم و جمکران دو عبارت به هم دوخته شده و متصل است و با توجه به اینکه در ایام خاص نیمه شعبان، استان قم با جمعیتی نزدیک به ۳ میلیون زائر روبرو است، میزان و نوع ارائه خدمات به زائرین، نشان دهنده کیفیت میزبانی استان قم نیز به شمار می‌رود.


وی بیان کرد: جمعیت زائرینی که در ایام نیمه شعبان به استان قم وارد می‌شود، برابر با جمعیتی است که در مناسک حج تمتع شرکت می‌کنند، با این تفاوت که استان قم، با امکاناتی در حد یک استان، باید از این میزان جمعیت، پذیرایی کند.


معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تاکید بر اینکه وظیفه ما، ارائه بهترین خدمات به زائرین است، گفت: ارائه مطلوب‌ترین خدمات و بهترین میزبانی از زائرین مسجد جمکران و استان قم، تنها با برنامه‌ریزی دقیق، حساب شده و همکاری تمامی سازمان‌ها و مردم محقق می‌شود، تاکنون نیز جلسات متعددی با حضور مسئولین استانی جهت ارائه بهترین خدمات در ایام نیمه شعبان، برگزار شده و تمامی سازمان‌های مربوطه در این راستا آمادگی کامل دارند.


عالی پور اظهار کرد: علاوه بر استقرار موکب‌های قمی در ایام نیمه شعبان، موکب‌های بسیاری هم از اقصی نقاط کشور جهت ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف به زائرین، در استان قم حضور می یابند، در این زمینه نیز، زیرساخت‌های لازم فراهم شده است؛ بنابراین تمامی موکب ها با اخذ مجوز و تحت نظارت مسئولین مربوطه در بلوار پیامبر اعظم (ص)و محل‌های در نظر گرفته شده، مستقر می‌شوند.


وی افزود: طبق برآوردهای انجام شده، تعداد ۱۱۴ موکب در ایام نیمه شعبان در استان قم جهت خدمت رسانی مستقر خواهند شد، امسال همچنین حدود ۲۴۰ هکتار پارکینگ نیز در اختیار زائرین مسجد مقدس جمکران قرار خواهد گرفت.


معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، در ایام نیمه شعبان، استان قم با بارندگی‌های قابل توجهی روبرو است، بنابراین تمامی خدمات اسکان، پارکینگ‌ها و… به گونه‌ای انجام می‌شود تا زائرین در صورت بارندگی، مشکلی در این زمینه نداشته باشند.


عالی پور گفت: هم اکنون تعداد ۱۲ کمیته در زمینه‌های مختلف جهت هماهنگی و ارائه خدمات در ایام نیمه شعبان، فعالیت کرده و آماده خدمات رسانی هستند؛ مسئله امنیت زائرین و مسائل بهداشتی از نکات مهمی است که امسال برای مسئولین امر، بسیار قابل توجه بوده و اقدامات جدی در این زمینه انجام شده است.


عالی پور با اشاره به اینکه، ۶۰۰ هزار نفر تنها در صحن اصلی مسجد جمکران حضور پیدا می‌کنند، گفت: مسئله امنیت و تسهیل تردد این تعداد زائرین، ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و… برای ما بسیار اهمیت دارد و امیدواریم بهترین خدمات به زائرین استان قم ارائه شود، چرا که این مراسم در استان قم، به عنوان "بزرگترین گردهمایی مهدی یاوران جهان" برای همه ما اهمیت دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران