فعالیت ۲۰۰ موکب ایرانی و ۲۰ موکب عراقی در مناطق سیل‌زده

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از ورود ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی حشد‌الشعبی برای ایجاد سیل‌بند در جنوب کشور خبر داد و گفت: ۲۰۰ موکب ایرانی و ۲۰ موکب عراقی در حال تهیه غذای مردم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه هم اینک در مرز شلمچه در حال استقبال از کاروان حشد‌الشعبی عراق است، گفت: نیروهای حشد‌الشعبی بیش از ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات راه‌سازی می‌آورند تا در ساخت سیل‌بندها کمک کنند. همچنین موکب‌های اربعین عراقی در حال ورود و ارائه خدمت به مردم ایران هستند.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از استقرار بیش از ۲۰ موکب عراقی در ایران خبر داد و گفت: علی‌رغم سیل در عراق موکب‌داران اربعین عراقی با تمام تجهیزات خود به ایران آمده‌اند و لوازم و اقلام پخت غذا را نیز با خود آورده‌ یا از ایران خریداری کرده‌اند. اکنون موکب‌های عراقی بیشتری در حال عزیمت به طرف ایران هستند اما با توجه به اینکه فعلاً به اندازه کافی موکب مستقر شده‌ است، از آنها درخواست کرده‌ایم فعلاً موکب جدیدی نیاورند.


 


موکب‌ها بیش از یک ماه در مناطق سیل‌زده خواهندبود/ جایگزینی با موکب‌های جدید


وی با تأکید بر اینکه موکب‌ها تا زمانی که لازم باشد در مناطق سیل‌زده حضور خواهند داشت، گفت: به نظر می‌رسد موکب‌ها باید بیش از یک ماه در مناطق سیل زده حضور داشته باشند به همین دلیل موکب‌های جدید با موکب‌هایی که هم اینک در حال خدمت‌رسانی هستند جایگزین خواهند شد تا نیروهای تازه نفس خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده را ادامه‌دهند.


پلارک با اشاره به اینکه بسیاری از موکب‌های ایرانی اربعین حسینی خواستار حضور در مناطق سیل‌زده هستند، گفت: از میان دو هزار موکب اربعین ۲۰۰ موکب در حال حاضر در مناطق سیل زده در حال خدمت هستند و برای اینکه سایر موکب‌ها نیز از فیض خدمت بهره‌مند شوند نوبت‌بندی کرده‌ایم تا موکب‌های جدید جایگزین موکب‌های قبلی شوند.  


وی در خصوص شرایط حاکم بر منطقه سیل‌زده جنوب، گفت: شرایط همچنان ثابت است اما آرامشی نسبی در منطقه وجود دارد و مدیریت بحران مدام در حال بررسی شرایط جوی و ورودی و خروجی آب‌ها است.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در پاسخ به این سؤال که آیا موکب‌ها نیازهای خاصی دارند؟ گفت: موکب‌ها وظیفه پخت غذا را دارند و از مردم می‌خواهیم که موادغذایی لازم را در اختیار موکب‌داران قرار دهند تا به صورت مستقیم در تهیه غذا استفاده شده و به دست سیل‌زدگان برسد.


وی در پاسخ به این سؤال که آیا پس از رفع بحران، ستاد با توجه به تجربه خود در بازسازی عتبات عالیات در بازسازی مناطق سیل‌زده مشارکت خواهد کرد؟ گفت: فعلاً وظیفه تأمین غذای مردم به ما سپرده شده است اما در صورت نیاز آماده کمک به بازسازی‌ها هستیم.


پلارک گفت: در بلایای زیادی حضور داشتم از جمله در زلزله رودبار، بم، کرمانشاه و ... . در روزهای اول همیشه بی‌برنامگی و ناهماهنگی وجوددارد اما به سرعت ساماندهی صورت می‌گیرد. اکنون هم تقسیم‌کار صورت گرفته و مدیریت متمرکز در حال انجام فعالیت است.


وی عنوان کرد: حضور سردار سرلشکر سلیمانی و موکب‌ها روحیه مردم منطقه را افزایش داده‌ است. هر جا مردم حضور داشته باشند مشکلات حل می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران