در مشهد برگزار می شود،

اجتماع عظیم منتظران مهدی موعود

مدیر عامل بنیاد مهدویت خراسان رضوی از اجتماع عظیم منتظران مهدی موعود در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس، حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی نسب مدیر عامل بنیاد فرهنگی مهدویت استان خراسان رضوی، گفت: چهار واقعه مهم در تاریخ اسلام وجود دارد که اولی بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) ،دومی واقعه غدیرخم و انتصاب حضرت علی (ع) به جانشینی پیامبر است.


وی افزود: سومین واقعه، واقعه عاشورا و شهادت حضرت سید الشهدا (ع) و یاران با وفای آن حضرت در کربلاست و چهارمین واقعه ظهور امام زمان (عج) است که جهان کفر و الحاد در برابر او صف آرایی کرده اند. از آنجا که مهدویت ریشه در آیات الهی و روایات دارد، جهان الحاد بیشترین هجمه خود را در برابر نیروهای انقلابی قرار داده است.


حجت الاسلام موسوی نسب خاطر نشان کرد: اگر جهان کفر مقابل سپاه ایستاده است، به خاطر آن است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دل مهدویت بیرون آمده است. امروز وظیفه ما در قبال ظهور و شرایط آن بسیار سنگین است و رسانه ها، هنرمندان، اساتید دانشگاه ها باید در طول سال مسائل مهدوی را دنبال کنند.


وی یادآورشد: ما باید پیرامون حضرت مهدی (عج) در قرآن و روایات، فرقه های انحرافی و هالیوودی، سبک زندگی، اقتصاد و حکومت داری برنامه ریزی داشته باشیم و در مورد تک تک آنها کار کنیم. در این ایام به وظائف خویش بیشتر آشنا باشیم و به تجدید میثاق با امام عصر(عج) و نایب او ولایت فقیه بپردازیم.


مدیر عامل بنیاد مهدویت خراسان رضوی همچنین اسامی روزهای دهه مهدویت را برشمرد و گفت: روز پنج شعبان با عنوان مهدویت، اخلاق و آمادگی برای ظهور، ششم شعبان رسانه، تمدن و آمادگی برای ظهور، هفتم شعبان اقتصاد، مدیریت جهادی و آمادگی برای ظهور، هشتم شعبان معرفت، عقلانیت و آمادگی برای ظهور و نهم شعبان رونق تولید و عزت ملی و آمادگی برای ظهور نامگذاری شده است.


وی افزود: همچنین روزدهم شعبان روز مشارکت های مردمی و کمک به سیل زدگان، استکبار ستیزی و آمادگی برای ظهور، یازدهم شعبان مهدویت، جوان و آمادگی برای ظهور، دوازدهم شعبان مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی روز دفاع، امنیت و آمادگی برای ظهور، سیزدهم شعبان روز سبک زندگی و آمادگی برای ظهور است.


حجت الاسلام موسوی نسب خاطر نشان کرد: چهاردهم شعبان ولایت فقیه و آمادگی برای ظهور و پانزدهم شعبان مهدویت و تمدن نوین اسلامی، انتظار برای ظهور است. به همین مناسبت برنامه های مختلفی داریم که از جمله اعزام 150 نفر کارشناس مهدویت به استان های همجوار و کشورهای افغانستان، پاکستان، هند و آسیای میانه است.


وی یادآور شد: در این ایام جلسات سخنرانی در مساجد، دانشگاه ها، مدارس حوزه علمیه، هیئات مذهبی و سازمان ها و ادارات دولتی برگزار می شود و در حاشیه آن 300 مکان برای برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی در نظر گرفته شده است.


مدیر عامل بنیاد مهدویت خراسان رضوی تصریح کرد: مراسم احیا در شب میلاد امام زمان (عج) که در کتب ادعیه سفارش زیادی شده، برگزار می شود، و در روز عید ولادت امام زمان (عج) اجتماع عظیم منتظران مهدی موعود در مشهد و سایر شهرهای استان برگزار می شود.


وی افزود: در مشهد این مراسم با مولودی خوانی مداحان اهل بیت (ع) در میدان شهدا آغاز و تا حرم مطهر رضوی ادامه می یابد و سپس شرکت کنندگان در مراسم جشن حرم شرکت می کنند.     




نظرات کاربران