سفر به عراق بدون داشتن روادید معتبر ممنوع است سفر به عراق بدون داشتن روادید معتبر ممنوع است سفر به عراق بدون داشتن روادید معتبر ممنوع است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سفر به عراق بدون داشتن روادید معتبر ممنوع است سفر به عراق بدون داشتن روادید معتبر ممنوع است سفر به عراق بدون داشتن روادید معتبر ممنوع است سفر به عراق بدون داشتن روادید معتبر ممنوع است سفر به عراق بدون داشتن روادید معتبر ممنوع است

سفر به عراق بدون داشتن روادید معتبر ممنوع است

مدیر حج و زیارت ایلام گفت: سفر به کشور عراق بدون داشتن روادید ممنوع است و همه مسافران عازم این کشور باید اقدام به اخذ روادید کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سید حمید مصطفایی مدیر حج و زیارت ایلام در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مسافران عازم کشور عراق توجه داشته باشند که اخذ روادید لغو نشده بلکه تنها پرداخت هزینه روادید حذف شده است.
وی توضیح داد: طبق موافقت نامه بین کشورهای عراق و ایران مسافران این 2 کشور بدون پرداخت هزینه روادید می توانند به کشور مقابل سفر کنند اما باید روادید معتبر و مهر شده سفارت کشور متبوع در گذرنامه آنها درج شده باشد.
مدیر حج و زیارت ایلام افزود: مسافران باید با مراجعه به دفاتر زیارتی و سیاحتی نسبت به ارسال مدارک خود برای اخذ روادید اقدام و هزینه اندکی که پرداخت می کنند مربوط به دفاتر زیارتی و سیاحتی برای ارسال مدارک متقاضی به مرکز برای صدور روادید است.
مصطفایی تاکید کرد: مسافران به هیچ وجه بدون ویزا به پایانه های مرزی مراجعه نکنند چرا که در صورت نداشتن روادید اجازه خروج یا ورود به مرز مقابل به آنها داده نمی شود.
وی گفت: الزام داشتن روادید بدون پرداخت هزینه شامل مسافران 2 کشور ایران و عراق برای سفر به طرف مقابل است.
چندی پیش و بعد از دیدار روسای جمهور ایران و عراق هزینه صدور روادید برای مسافران 2 کشور لغو شد.
این درحالی است که برخی از مردم به گمان اینکه روادید حذف شده به مرز مهران مراجعه کردند و ممانعت از خروج آنها به علت نداشتن روادید باعث سرگردانی و نارضایتی این افراد شد.
در روزهای اخیر جمع کثیری از مسافرانی که قصد سفر به عراق را داشتند، بدون داشتن روادید عازم مرز مهران شده بودند که مسئولان پایانه مرزی از خروج این افراد جلوگیری کردند.
مرز مهران به عنوان نزدیکترین و امن ترین پایانه مرزی کشور به عراق است که در طول سال و به ویژه ایام اربعین پذیرای جمع زیادی از زائران عتبات عالیات است و بخش عمده ای از تجار و بازرگانان برای مرادوات تجاری با طرف مقابل مرز مهران را انتخاب می کنند. 
استان ایلام دارای 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران