«مسجدالحرام» محل ظهور حضرت مهدی (عج) «مسجدالحرام» محل ظهور حضرت مهدی (عج) «مسجدالحرام» محل ظهور حضرت مهدی (عج) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«مسجدالحرام» محل ظهور حضرت مهدی (عج) «مسجدالحرام» محل ظهور حضرت مهدی (عج) «مسجدالحرام» محل ظهور حضرت مهدی (عج) «مسجدالحرام» محل ظهور حضرت مهدی (عج) «مسجدالحرام» محل ظهور حضرت مهدی (عج)

«مسجدالحرام» محل ظهور حضرت مهدی (عج)

طبق روایات متواتر از طریق شیعه و سنی، قیام شکوهمند حضرت ولی عصر از سرزمین مکه و از مسجدالحرام، کنار کعبه معظمه آغاز خواهد شد و تعداد 313 نفر از اصحاب او که فرماندهان لشکری و کشوری آن حضرت هستند، در میان رکن و مقام با آن حضرت بیعت می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مسجدالحرام، بزرگ‌ترین مسجد جهان اسلام و محل قرارگیری کعبه؛ قبله‌گاه مسلمانان است. مسجدالحرام در مکه مکرمه واقع شده است و کعبه مشرفه در آن قرار دارد.


در صدر اسلام، مسجدالحرام بسیار کوچک بود، نخستین بار خلیفه دوم، عمر بن خطاب دستور داد خانه‌هایی بخرند و بر مساحت این مسجد بیفزایند، تا آن زمان، به دور مسجد دیوار نبود، عمربن خطاب دستور داد دور مسجد دیواری نیز بکشند.


خلیفه سوم، عثمان برای مسجدالحرام رواق ساخت و به این ترتیب قسمت‌هایی از این مسجد سر پوشیده شد.


پس از آن ولید، مسجدالحرام را به زیبایی بازسازی کرد و ناودان کعبه را با طلا ساخت.


از آن زمان تاکنون بارها این مسجد گسترش یافته‌ است.


بر اساس روایات، ثواب نماز در مسجدالحرام معادل صدهزار نماز در مساجد دیگر است.


علت نامگذاری این مسجد، به مسجدالحرام آن است که خداوند ورود مشرکان را به این مکان مقدس حرام و ممنوع کرده است.


بر اساس آیاتی از قرآن و روایات امامان شیعه، خانه کعبه نخستین و مقدس‌ترین بنا و اولین مسجدی است که روی زمین ساخته شده‌ است.


طبق روایات متواتر از طریق شیعه و سنى، قیام حضرت مهدی (عج) از سرزمین مکه و از مسجدالحرام، کنار کعبه معظم، آغاز خواهد شد و تعداد سیصد و سیزده نفر از اصحاب او که فرماندهان لشکرى و کشورى آن حضرت هستند، در میان رکن و مقام، با آن حضرت بیعت مى‌کنند آن گاه تعداد 10 هزار نفر تکمیل می شود و وجود مقدس حضرت بقیة الله (عج) با سپاه 10 هزار نفری از مکه حرکت می کنند و به اصلاح جهان می پردازند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران