رسالت روحانیت، بیدارسازی و حراست از حریم دین است رسالت روحانیت، بیدارسازی و حراست از حریم دین است رسالت روحانیت، بیدارسازی و حراست از حریم دین است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رسالت روحانیت، بیدارسازی و حراست از حریم دین است رسالت روحانیت، بیدارسازی و حراست از حریم دین است رسالت روحانیت، بیدارسازی و حراست از حریم دین است رسالت روحانیت، بیدارسازی و حراست از حریم دین است رسالت روحانیت، بیدارسازی و حراست از حریم دین است

رسالت روحانیت، بیدارسازی و حراست از حریم دین است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: رسالت روحانیت بیدارسازی جامعه و حراست از حریم دین و دیانت و عزت و استقلال کشور است که در نوع خود بسیار مهم و حیاتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون عتبات عالیات در کربلا، روحانیون را حافظ دین خواند و گفت: رسالت روحانیت بیدارسازی جامعه و حفاظت از حریم دین و دیانت و عزت و استقلال کشور است که در نوع خود بسیار مهم و حیاتی است.


وی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) بر پنج صفت اخلاقی و معرفتی تأکید کرد و گفت: بی نیازی، عزت ، افتخار، راحتی و علم را باید در قناعت ، اطاعت از اوامر خدا ، تقوا ، آخرت و گرسنگی پیدا کرد؛ زیرا هیچگاه با ثروت زیاد بی‌نیازی حاصل نمی‌شود مگر قناعت پیشه شود.


وی افزود: عزت در وصل به عزت بی انتهای خداوند است نه در پست و ریاست دنیایی و افتخار به تقواست نه به اصل و نسب و راحتی در بهشت است نه در این دنیا.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق انسان را دارای ظرفیت عظیمی خواند که می‌تواند مظهر همه صفات الهی و اساس رضای الهی شود و همان گونه که خداوند جامع همه کمالات و جمالات است بشر می تواند با اطاعت و فرمانبرداری از خداوند متعال این صفات را از خدا کسب نماید و به مقام خلیفة اللهی برسد.


حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی از روحانیون و مداحان خواست در کاروان‌ها با به کار بستن سیره عملی، زائرین را به صفات ارزشی تشویق کنند.


وی در ادامه با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر (ع) اظهار داشت: آن حضرت شبیه ترین فرد در اخلاق و منطق و خلقت به پیامبر بوده است و آن حضرت الگوی مناسبی برای جوانان است.


حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با تأکید بر اینکه پیامبر اکرم (ص) فرمود: خداوند پنج چیز را در پنج چیز قرار داده است ولی مردم در پنج چیز دیگر جستجو می کنند و لذا آن را نمی یابند.


وی افزود: خداوند غنا و بی نیازی را در قناعت قرار داد و مردم در زیاد کردن مال و ثروت آن را می جویند و لذا به آن نمی رسند؛ عزت را در خدمت به خلق قرار داده است که  برخی آن را در پست و ریاست می دانند لذا به عزت واقعی دست پیدا نمی کنند.


وی افزود: خداوند تقوا را موجب افتخار می‌داند ولی مردم در اصل و نسب می طلبند لذا به افتخار واقعی نمی رسند؛ راحتی را در بهشت قرار داده است و مردم آن را در این دنیا می‌طلبند و لذا راحتی واقعی را پیدا نخواهند کرد و همچنین علم را در گرسنگی و تلاش قرار داده است و مردم آن را در سیری و راحتی می طلبند بنابراین به آن دست نمی یابند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران