حضرت علی اکبر، الگوی مناسبی برای جوانان است

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در گردهمایی دانشجویان در کربلا با اشاره به شخصیت والای حضرت علی اکبر (ع) گفت: آن حضرت بهترین الگو برای جوانان امروز است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی دانشجویان در کربلا با اشاره به شخصیت والای حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، آن حضرت را بهترین الگو برای جوانان خواند و گفت: حضرت علی اکبر در اخلاق و منطق و سخن گفتن شبیه ترین فردبه پیامبر اکرم بود.


وی با اشاره به نقش الگو در زندگی به الگوهای رفتاری و فکری اشاره کرد و گفت: انسان در زندگی نیاز به الگو شناسی و الگو پذیری دارد و بهترین الگو ها آن است که با تأسی به آن انسان به کمالات معنوی برسد.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در معرفی الگو، با تبیین انسان کامل اظهار کرد: قرآن سیمای مکتوب و نوشتاری انسان کامل و در عین حال امام معصوم نسخه عینی و تحقق یافته انسان کامل است. وی در ادامه حدیث ثقلین را شاهدی بر این امر دانست و گفت: قرآن نسخه نوشتاری اهل بیت بوده و اهل بیت صورت عینی و مجسم قرآن هستند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت زیارت جامعه کبیره آن را یک دوره امام شناسی و الگوشناسی توصیف کرد و گفت: مضامین عالی این زیارت‌نامه به اندازه‌ای قوی و عمیق است که به جز از معصوم امکان صدور آن نمی باشد. این زیارت‌نامه که برای همه امامان می‌توان آن را خواند یک دوره انسان شناسی کامل است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق زیارت عاشورا را نمونه دیگری از سند الگوپذیری عنوان و بیان کرد: در زیارت عاشورا تاکید می شود که باید در مقابل دشمن موضع گرفت و آنها را طرد نمود و حتی صد بار بر آنها لعنت فرستاد و از سوی دیگر به لشکریان الهی و اسلامی درود فرستاد و صد بار تکرار کرد. 


وی با اشاره به اینکه در قرآن سه مرتبه درباره الگوی حسن مطالب بلندی بیان شده است خاطرنشان ساخت: پیامبر اسلام (ص) الگو و اسوه حسنه است و رفتار و کردار حضرت علی اکبر که در اخلاق و منطق  شبیه ترین مردم به پیامبر است بهترین الگوی جوانان است.


وی در پایان با تبریک روزجوان گفت: امروز بهترین کار در کربلا پذیرش الگوی الهی و معنوی مانند حضرت علی اکبر است که دارای صفات کمال و جمال است و شجاع ترین و با اخلاق ترین انسان هاست.




نظرات کاربران