اصحاب امام حسین (ع) با یقین به رستگاری رسیدند اصحاب امام حسین (ع) با یقین به رستگاری رسیدند اصحاب امام حسین (ع) با یقین به رستگاری رسیدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اصحاب امام حسین (ع) با یقین به رستگاری رسیدند اصحاب امام حسین (ع) با یقین به رستگاری رسیدند اصحاب امام حسین (ع) با یقین به رستگاری رسیدند اصحاب امام حسین (ع) با یقین به رستگاری رسیدند اصحاب امام حسین (ع) با یقین به رستگاری رسیدند

اصحاب امام حسین (ع) با یقین به رستگاری رسیدند

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت: اصحاب امام حسین (ع) به خاطر داشتن باور و یقین استوار به رستگاری رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی اخویان خطیب بعثه مقام معظم رهبری در مراسم صبحگاهی حرم مطهر امام حسین (ع)  اظهار داشت: اصحاب سیداشهداء به خاطر داشتن باور و یقین استوار به رستگاری رسیدند.


وی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) خصوصیات همنشین خوب را چنین بیان کرد: با کسی مصاحبت کنید که شما را از پنج ورطه به پنج مرحله ببرد: از شک به یقین، از کبر و غرور به تواضع، از عداوت و دشمنی به محبت، از ریا به اخلاص و از دنیا دوستی به زهد و پرهیزکاری از دنیا.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: شک باعث می شود که انسان به خاطر نرسیدن به یقین در مراحل سخت و حساس تصمیم‌گیری، حیران و سرگردان شود و نتواند راه صحیح را انتخاب کند.


حجت الاسلام والمسلمین اخویان گفت: اصحاب امام حسین با وجود توصیه امام (ع) در شب عاشورا که در دل تاریکی فرمود: «اگر کسی دلش می خواهد قبل از شروع جنگ صحنه را رها کرده و به زندگی خود در دنیای فانی ادامه دهد» به خاطر یقینی که داشتند راه صحیح را، محکم و استوار انتخاب کردند و هیچ شک و دودلی به دل خود راه ندادند و در نتیجه رستگار شدند و این نتیجه همنشینی با اباعبدالله الحسین است که اصحاب ایشان را به آرامش و یقین رسانده بود.


وی با اشاره به آثار یقین، اولین نشانه یقین را، راه ندادن ترس به دل از دیگران و توجه داشتن و هراس از خداوند دانست و افزود: قلب انسان طوری است که مامن یکی از حالات حب یا بغض می‌تواند باشد و به این خاطر است که در زیارت نامه ها خطاب به اهل بیت می خوانیم: من نسبت به شما حب دارم و در مقابل از دشمنان شما هم بیزار هستم و نسبت به آنها بغض دارم؛ چراکه نمی شود که دوستدار اهل بیت دوستدار دشمنان خدا و اهل بیت پیامبر (ص) باشند و بایسته است که این حب و بغض در رفتار و کردار محبین اهل بیت نیز مشهود باشد.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری سومین نشانه ی یقین را پایداری در بندگی خدای متعال در ظاهر و باطن عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: بنده واقعی کسی است که در فراخ نعمتی و تنگدستی پایبند بندگی است و از خداوند راضی است و نکوهش و ستایش در چشم او فرقی نمی کند و این به خاطر این است که برای خودش تشخص و امتیازی بالاتر از دیگران قائل نیست.
حجت الاسلام و المسلمین اخویان در ادامه دومین اثر یقین  را استقامت بر اوامر الهی دانست و افزود: کسی که اهل یقین است به اوامر الهی پایبند است و در راه سختی های اوامر و نواهی الهی استقامت دارد و هیچ سستی به خود راه نمی‌دهد و چشم ، گوش و همه سکنات و جوارح او در راستای اطاعت از دستورات خداست.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری سومین نشانه ی یقین را پایداری در بندگی خدای متعال در ظاهر و باطن عنوان کرد و گفت: بنده واقعی کسی است که در فراخ نعمتی و تنگدستی پایبند بندگی است و از خداوند راضی است و نکوهش و ستایش در چشم او فرقی نمی کند و این به خاطر این است که برای خودش تشخص و امتیازی بالاتر از دیگران قائل نیست.


وی ادامه داد: کسی که یقین او ضعیف و سست است متوسل به وسایل مادی می شود و با این کار به نفس خود آسودگی و آرامش می‌دهد و در امور دنیایی از عادت و گفتار مردم پیروی می کند بدون اینکه به دنبال حقیقت باشد.


 


 


| شناسه مطلب: 93067




امام حسین خطیب بعثه



نظرات کاربران