زیارت امام حسین (ع) میل به گناه کردن را کم می کند زیارت امام حسین (ع) میل به گناه کردن را کم می کند زیارت امام حسین (ع) میل به گناه کردن را کم می کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت امام حسین (ع) میل به گناه کردن را کم می کند زیارت امام حسین (ع) میل به گناه کردن را کم می کند زیارت امام حسین (ع) میل به گناه کردن را کم می کند زیارت امام حسین (ع) میل به گناه کردن را کم می کند زیارت امام حسین (ع) میل به گناه کردن را کم می کند

زیارت امام حسین (ع) میل به گناه کردن را کم می کند

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت: چشمی که بر ضریح امام حسین (ع) بیفتد و اشک از آن جاری شود میل به گناه در او از بین می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی اخویان خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائران ایرانی در حرم حسین بن علی (ع) با بیان اینکه در زیر قبه امام حسین دعا مستجاب می شود و شفا در تربت سیدالشهداء است، گفت: چشمی که بر ضریح امام حسین (ع) بیفتد و اشک از آن جاری شود، میل به گناه در او از بین می‌رود.


حجت‌الاسلام والمسلمین اخویان هدف از خلقت انسان را رسیدن به معرفت و کمال دانست و گفت: باید برای رسیدن به این کمال و سعادت ابدی، موانع از سر راه برداشته شود و علامت ها و نشانه های رسیدن به آن کمال شناخته شود.


وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به کمال، ابزاری لازم است، افزود: بر طبق روایات، ائمه اطهار (علیهم السلام) راهنمایان راه بشریت و بهترین وسیله برای رسیدن به این کمال معرفی شده اند و بر اساس حدیث «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة » امام حسین پرنور ترین چراغ و سریع ترین و امن ترین کشتی نجات بشر از هلاکت است.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری اهمیت و آثار زیارت امام حسین را بی شمار خواند و اظهار داشت: خداوند با خلقت حسین بن علی خیر خواهی خود در حق بندگان را معلوم فرموده است و بر اساس فرمایش امام صادق (ع)، هرکسی که خداوند خیرش را بخواهد، حب امام حسین و حب زیارتش را در قلب او می‌اندازد.
وی گفت: هرکس به زیارت اباعبدالله الحسین مشرف می‌شود رزق الهی بر او نازل شده است و در واقع بر سر سفره احسان خداوند نشسته است و قطره اشکی که زائر در مصیبت امام حسین می ریزد خاموش کننده عذاب آتش و محو کننده گناهان است.


حجت‌الاسلام والمسلمین اخویان افزود: هیچ کس نیست در روز قیامت مگر اینکه آرزو می‌کند ای کاش امام حسین را زیارت کرده بود آن هنگامی که می بیند که با زوار آن حضرت چه می‌کنند و چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می‌شوند.
وی با بیان اینکه دوست داشتن بدون پیروی و اطاعت درست نیست؛ با اشاره به حدیثی از امیرمومنان (ع) که فرموده اند: «خلص العمل فان الناقد بصیر بصیر» اظهار داشت: با عمل خالص و نیت پاک است که زائر و محب اهل بیت (ع) به کمال و سعادت ابدی نایل می شود، باید اعمال را خالص و به نیت خدای متعال انجام داد چون صراف خود خداوند است و عمل را در محک می گذارد.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری در پایان با اشاره به حدیثی از امیر مومنان امام علی که فرمود: دنیا مانند مار خوش خط و خالی است که در ظاهر نرم است و درونش پر از زهر کشنده، گفت: کسی که بنده دنیا باشد در نهایت زهر این مار خوش خط و خال او را هلاک خواهد کرد و لذا گفته اند: «المومن کیّس» یعنی مومن باید هوشیار بوده و فریفته این دنیا نباشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران