زیات امام حسین در نیمه شعبان مصافحه با همه انبیاء الهی است زیات امام حسین در نیمه شعبان مصافحه با همه انبیاء الهی است زیات امام حسین در نیمه شعبان مصافحه با همه انبیاء الهی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیات امام حسین در نیمه شعبان مصافحه با همه انبیاء الهی است زیات امام حسین در نیمه شعبان مصافحه با همه انبیاء الهی است زیات امام حسین در نیمه شعبان مصافحه با همه انبیاء الهی است زیات امام حسین در نیمه شعبان مصافحه با همه انبیاء الهی است زیات امام حسین در نیمه شعبان مصافحه با همه انبیاء الهی است

زیات امام حسین در نیمه شعبان مصافحه با همه انبیاء الهی است

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در گردهمایی روحانیون در کربلا گفت: زیارت امام حسین (ع) در نیمه شعبان در حکم مصافحه با صدو بیست و چهار هزار پیامبر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون در کربلاف به فضیلت زیارت امام حسین (ع) در نیمه شعبان اشاره کرد و آن را در حکم مصافحه با صدو بیست و چهار هزار پیامبر دانست.


وی خاطر نشان کرد: ملائکه و ارواح انبیا با اذن خداوند متعال، در این شب شریف، به زیارت امام حسین (ع) می آیند و خوشا به حال کسانی که در این شب، سیدالشهداء را زیارت کنند و با فرشتگان و انبیای الهی مصافحه نمایند.


وی نیمه شعبان را که روز ولادت آخرین حجت الهی، حضرت مهدی (عج) است با جریان زیارت امام حسین مرتبط خواند و افزود: یک خط ممتد و حبل المتینی وجود دارد که از بعثت نبی مکرم اسلام آغاز و به جریان ظهور حضرت حجت منتهی می گردد.


وی اضافه کرد: اسلام از بعثت شروع شد، در غدیر کامل گشت و در روز عاشورا اسلام علوی احیا گردید و این حرکت در زمان ظهور امام عصر به طور کامل به ثمر می‌نشیند و مدینه فاضله الهی تحقق می یابد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق زائر واقعی امام حسین را منتظر حقیقی امام عصر خواند و گفت: کسی که فلسفه و سر زیارت امام حسین را خوب درک و به آن حضرت معرفت پیدا کند بدون شک خود را برای زمینه سازی ظهور حضرت حجت آماده می کند و منتظر واقعی کسی است که انتظار حقیقی می کشد.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در ادامه مسئله ولایت‌مداری را اصل اساسی در دین اسلام دانست و افزود: لازم است که در تمام زمان ها مردم حول محوریت ولایت بچرخند تا اسلام ناب محمدی هیچ‌گاه دستخوش تحریف نشود؛ چراکه تنها ولی خداست که اسلام حقیقی را تبیین و تشریح و حراست می نماید.


وی با بیان اینکه در طول تاریخ بزرگترین مشکل بشریت کناره‌گیری و حتی گاهی مخالفت با ولایت است، گفت: در جریان کربلا عده‌ای مانند شمر و اصحاب عمر سعد ولایت ستیز شدند و در مقابل ولی خدا ایستادند و آن حضرت را شهید و لکه ننگ و عار دنیوی و اخروی را بر پیشانی خود حک کردند و در مقابل امام حسین ع و یاران باوفای آن حضرت در راه ولایت جنگیدند و جان خود را فدا کردند و تا همیشه­ تاریخ به عنوان الگوی بشریت مطرح بوده و خواهند بود.


وی با اظهار تاسف از بی‌بصیرتی و بی‌تفاوتی برخی افراد نسبت به ولایت خاطرنشان کرد: بر همه انسان ها لازم است که نسبت به محبت و اطاعت کامل از ولی خدا حساس و گوش به فرمان ولی باشند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران