تمام سیره اهل بیت (ع) اخلاق است تمام سیره اهل بیت (ع) اخلاق است تمام سیره اهل بیت (ع) اخلاق است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تمام سیره اهل بیت (ع) اخلاق است تمام سیره اهل بیت (ع) اخلاق است تمام سیره اهل بیت (ع) اخلاق است تمام سیره اهل بیت (ع) اخلاق است تمام سیره اهل بیت (ع) اخلاق است

تمام سیره اهل بیت (ع) اخلاق است

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با ذکر نمونه هایی از کرامات و سجایای اخلاقی ائمه اطهار (ع) گفت: تمام سیره اهل بیت (ع) مکارم اخلاق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائران ایرانی در حرم مطهر امام حسین (ع) با اشاره به نمونه هایی از کرامات و سجایای اخلاقی ائمه اطهار (ع) گفت: تمام سیره اهل بیت (ع) مکارم اخلاق است.


حجت الاسلام والمسلمین اویسی با اشاره به حدیثی از پیامبر در خصوص حب و دوست داشتن خاندان رسول اکرم (ص) گفت: هرکه با دوستی آل محمد بمیرد، او را معزز و محبوب به سوی بهشت می برند.


وی خاطر نشان ساخت: درک و فهم بشر نمی تواند کنه وجودی ائمه اطهار (علیهم السلام) را درک کند و برای شناخت جامع و مانع باید به وجود مقدس اهل بیت تمسک بجوییم و در این میان، زیارت جامعه کبیره که بیان امام هادی (ع) است می‌تواند بهترین راهنما برای ما باشد. 


خطیب بعثه رهبری در کربلا در ادامه در تشریح معنای عادت کردن ائمه به احسان کردن و بخشش گفت: معمولا وقتی کاری را بارها و بارها تکرار کرده باشیم به راحتی به آن عادت می‌کنیم، اما اگر کاری را هرچند وقت یک‌بار و بدون استمرار انجام دهیم برای ما تازگی دارد. وی افزود: ائمه اطهار آن قدر روح خود را به احسان عادت داده‌اند که روح ایشان دائما به سمت احسان به دیگران میل پیدا می‌کند و بخشش در وجود ائمه تبدیل به یک خصلت متعالی اخلاقی شده است.


وی با اشاره به شخصیت والای حضرت علی اکبر (ع) افزود: حضرت علی اکبر در طول زندگی خود و در بین بنی هاشم و اهل مدینه شخصیتی محوری بوده است و علاوه بر اینکه دوستان و محبین اهل بیت (ع) ارزش خاصی برای این بزرگوار قایل بودند؛ دشمنانشان نیز به شجاعت، هیبت ، سخاوت و سیادت ایشان اعتراف داشتند.


حجت الاسلام اویسی در ادامه ایمان ، شجاعت و سخاوت  را نمونه ای از کرامات اخلاقی حضرت علی اکبر(ع) عنوان کرد و گفت: امام محمد باقر(ع) می فرمایند: جوان غرق در گناه ولى با سخاوت، نزد خداوند از پیرمرد عابد بخیل بهتر است. این حدیث نشان می دهد که خدای متعال افراد سخاوتمند را هر چند آلوده به گناه باشد دوست دارد.


خطیب بعثه رهبری در کربلا اظهار کرد: دوستداران اهل بیت (ع) که در رفتار و کردار پیرو این بزرگواران هستند باید اهل بیت را الگوی خود قرار دهند و هرکجا که ندای مظلوم و مستمندی را می شنوند در حد وسع و توان به آنها کمک کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران