کربلا قطعه ای از بهشت است کربلا قطعه ای از بهشت است کربلا قطعه ای از بهشت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کربلا قطعه ای از بهشت است کربلا قطعه ای از بهشت است کربلا قطعه ای از بهشت است کربلا قطعه ای از بهشت است کربلا قطعه ای از بهشت است

کربلا قطعه ای از بهشت است

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: کربلا قطعه ای از بهشت است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در همایش احلی من العسل ویژه دانشگاهیان در کربلا با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که فرموده اند: «کربلا قطعه ای از بهشت است» گفت: باید بهشتی و مزین به اخلاق بهشتیان باشیم تا بتوانیم وارد بهشت شویم و محال است کسی بهشتی نباشد و بتواند وارد بهشت شود؛ کسانی موفق به ورود و متنعم از این نعمت های بهشتی خواهند بود که مزین به اخلاق بهشتیان بوده باشند.


وی اظهار داشت: کربلا دارای دو جنبه مُلک و مَلکوت است که جنبه مُلکی آن همان چیزهایی است که در ظاهر دیده می‌شود از جمله: ضریح مطهر و در و دیوار و صحن های مبارک؛ ولی آنچه که آن همه فضائل برای آن ذکر کرده اند و گفته اند که فرشتگان به استقبال زائرین امام حسین می آیند و با آنها مصافحه می کنند، جنبه ملکوتی آن است که باید با چشم دل آنها را دید.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق با اشاره به آیه 97 سوره نحل که می فرماید: «من عمل صالحا من ذکر او انثی و هو مؤمن فلنحیینه حیوه طیبه» گفت: هر کس از مرد یا زن که عمل شایسته انجام دهد و در حالی که مؤمن باشد خدای متعال او را به زندگی نیکو زنده و به حیات پاک و طیب مفتخر می کند و برای رسیدن به حیات طیبه باید سه قدم اساسی برداشته شود که عبارتند از: دانش، بینش و پیمایش.


وی با بیان اینکه حیات طیبه شروعش از دانش است و از دانش به بینش می رسد و از بینش به پیمایش منتهی می شود؛ اظهار داشت: زندگی یک فن و یک هنر نمایی است که باید دانش آن را داشته باشیم و به عنوان مثال یکی از آنها این است که زندگی مان عاقلانه باید شروع شود و عاشقانه ادامه یابد.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با بیان اینکه معرفت و شناخت را اساس و شرط لازم قبولی زیارت ائمه اطهار (ع)گفته اند؛ افزود: بین معرفت و علم فرق است. علم دانستن است و دانایی؛ ولی معرفت بینش است و دارایی. بینش با علمِ توأم با اعتقاد و باور به دست می‌آید و خیلی ها علم دارند ولی باور و اعتقاد ندارند و تا کسی باور به حق و حقوق امام و جایگاه او نداشته باشد پاداش و فضیلت کامل زیارات بر او نصیب نمی شود.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق با اشاره به اینکه در راه رسیدن به کمالات، هیچ فرقی بین زن و مرد نیست و هر کس صاحب ایمان و عمل صالح باشد می تواند به حیات طیبه برسد، اضافه کرد: حضرت زینب نمونه و الگویی کامل و مناسب برای حیات طیبه می باشد که به خاطر ایمان، عمل صالح و عظمت روحی که داشتند یک قهرمان و یک جانشین امام در آن برهه حساس بودند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران