همایش شش هزار نفری رویش های قرآنی در تبریز همایش شش هزار نفری رویش های قرآنی در تبریز همایش شش هزار نفری رویش های قرآنی در تبریز بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش شش هزار نفری رویش های قرآنی در تبریز همایش شش هزار نفری رویش های قرآنی در تبریز همایش شش هزار نفری رویش های قرآنی در تبریز همایش شش هزار نفری رویش های قرآنی در تبریز همایش شش هزار نفری رویش های قرآنی در تبریز

همایش شش هزار نفری رویش های قرآنی در تبریز

حافظان و قاریان کلام الله وحی گرد هم آمده‌اند تا آیه آیه نور بخوانند و سوره سوره عروس قرآن و قلب قرآن را از دل‌هایشان بر لب‌های خود جاری کرده و ترنم وحی را زمزمه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از تبریز، اینجا نور در نور است وقتی که حاملان آیات وحی الهی دوشادوش و قدم به قدم می‌آیند و آیه‌های نور تلاوت می‌کنند.


اینجا محل رفت و آمد فرشتگان است، فرشتگان الهی همگام با حافظان کلام الهی، نور تلاوت می‌کنند.


اینجا 477 حافظ و قاری کلام الله وحی به همراه خانواده‌هایشان گرد هم آمده‌اند تا آیه آیه نور بخوانند و سوره سوره عروس قرآن و قلب قرآن را از دل‌هایشان بر لب‌های خود جاری کرده و ترنم وحی را زمزمه کنند.


اینجا آیه‌های نور که روزی بر قلب پیامبر عظیم‌الشان اسلام نازل شده بود اکنون بر لبان فرشته‌های زمینی جاری می‌شود و 477 نفر از حافظان و قاریان قرآن کریم همزمان با روز میلاد آقا امام زمان (عج) گرد هم آمده‌اند تا همدلی قرآنی و میراث معنوی که بر لوح سفید دل خود حک کرده‌اند به مهر بازخوانی کرده و جلوه‌های زیبایی از معنویت و نورانیت ثبت کنند.


سازمان‌ها و نهادهای قرآنی استان در جشن میلاد آخرین خورشید امامت جشن مهر و نور برگزار کرده‌اند تا از حافظان وحی الهی قدردانی کنند.


همایش «رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی » محفلی نورانی است که بعد از طنین سرود پرشکوه جمهوری اسلامی  با تلاوت آیات الهی توسط محمدمهدی حسن‌زاده حافظ کل قرآن کریم آغاز شد.


این همایش یکی از معدود همایش‌هایی بود که با حضور چهره‌های بین‌المللی قرآن کریم  تعداد زیادی از حافظان و قاریان با برنامه‌های متنوع قرآنی برگزار شد.


رحیم وظیفه‌شعاع مدیر مهد قرآن آذربایجان‌شرقی در این همایش گفت: از چهار ماه قبل جلسات اولیه و مقدماتی این همایش بزرگ با مسوولان مربوطه انجام گرفت و جلساتی نیز با حضور نماینده ولی فقیه حجت‌الاسلام آل‌هاشم برگزار شد و فعالیت‌های قرآنی حفاظ و قاریان قرآن کریم به حضورشان ابلاغ شد.


وی افزود: در این همایش بزرگ قرآنی  از ۴۷۷نفر از حافظان و قاریان برتر موسسات قرآنی استان تجلیل به عمل آمد که تجلیل از ۴۰نفر از آنها به صورت نمادین انجام شد و بقیه حافظان و قاریان در قالب ۳۵گروه ۱۴نفری توسط علما و پدران و مادران شهدای مدافع حرم در این همایش تجلیل شدند.


وظیفه شعاع افزود: از ۴۷۷نفری که تجلیل شدند ۳۷۸نفر حافظان کل قرآن کریم بودند که  ۲۹۴نفر از خواهران و ۸۴نفر نیز از برادران بودند.همچنین ۹۹نفر از قاریان قرآن کریم نیز تجلیل شدند که ۹۶نفر از برادران و ۳نفر از خواهران بودند.


مدیر موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به اینکه این همایش با همکاری همه موسسات قرآنی استان برگزار شده است، افزود: وظیفه دارم از همکاری و مشارکت خالصانه و صمیمانه مدیران موسسات قرآنی استان تشکر و قدردانی کنم که با تلاش‌های شبانه‌روزی همه موسسات قرآنی شاهد به ثمر نشستن این همایش بزرگ در تبریز هستیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران