زبان هنر بر ترویج فرهنگ زیارت اثرگذار است

آیت الله محمد محمدی ری شهری گفت: معرفی ائمه اطهار(ع) و فلسفه زیارت آنان را می توان در قالب فیلم و سایر ظرفیت های هنری در میان افراد جامعه ترویج داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله محمد محمدی ری شهری امروز (دوشنبه) در دیدار با دبیران جشنواره حکمت و نیایش اظهار داشت: معرفی ائمه اطهار(ع) و فلسفه زیارت آنان را می توان در قالب فیلم و سایر ظرفیت های هنری در میان افراد جامعه ترویج داد.
وی تصریح کرد: تاکنون اقدامات فرهنگی و هنری خوبی در این زمینه انجام شده ولی نسبت به جایگاه ائمه طاهرین (ع) و امامزاداگان باید فعالیت های بیشتری انجام شود.
آیت الله ری شهری برگزاری چندین دوره جشنواره فرهنگی و هنری حضرت عبدالعظیم (ع) را مفید ارزیابی کرد و یادآور شد: استمرار این حرکت در ابعاد ملی لازم است و برای اجرای باشکوه آن همکاری و ظرفیت نهادهای مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مثمر ثمر خواهد بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری جشنواره ملی حکمت و نیایش با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در قالب جشنواره‌های «آیات» در استان تهران گفت: این جشنواره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف معرفی آثار برتر پژوهشی، علمی و ادبی در حوزه عترت برگزار می‌شود.
احد جاودانی افزود: تقویت مبانی دینی و بنیان‌های اخلاقی با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، حمایت از پژوهشگران، استادان، هنرمندان و فعالان حوزه معارف و مفاهیم عترت طاهره(ع)، جریان‌سازی و رونق بخشی به این نوع آثار پژوهشی ازجمله اهداف این جشنواره است.
وی ابراز کرد: معرفی ابعاد شخصیتی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همواره جزو برنامه های مهم این اداره کل بوده است و از ظرفیت فرهنگ و هنر در معرفی و بازشناسی بیشتر ائمه (ع) بهره گرفته می شود.


| شناسه مطلب: 93110




زیارت ری شهری



مطالب مرتبط

نظرات کاربران