شرط تحقق ظهور، پذیرش روش حکومت به شیوه امام زمان است شرط تحقق ظهور، پذیرش روش حکومت به شیوه امام زمان است شرط تحقق ظهور، پذیرش روش حکومت به شیوه امام زمان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شرط تحقق ظهور، پذیرش روش حکومت به شیوه امام زمان است شرط تحقق ظهور، پذیرش روش حکومت به شیوه امام زمان است شرط تحقق ظهور، پذیرش روش حکومت به شیوه امام زمان است شرط تحقق ظهور، پذیرش روش حکومت به شیوه امام زمان است شرط تحقق ظهور، پذیرش روش حکومت به شیوه امام زمان است

شرط تحقق ظهور، پذیرش روش حکومت به شیوه امام زمان است

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت: تا زمانی که مردم لیاقت ظهور را نداشته باشند و خود را برای پذیرش عدالت و زعامت به روش امام عصر آماده نکنند، ظهور محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت: تجارب تاریخ بشر ثابت کرده است تا مردم لیاقت ظهور را نداشته باشند و خود را برای پذیرش عدالت و زعامت به روش امام عصر آماده نکنند، ظهور محقق نخواهد شد.


وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) از طرف پیامبر(ص) به امامت و رهبری جامعه منصوب شد ولی با این وجود حضرت قبول نمی کرد بر مردم حکومت کند؛ افزود: در زمان امیرالمومنین (ع) مردم از ظلم به ستوه آمده بودند و عدالت و رفاه و آسایش و امنیت در سایه عدالت را خواستار بودند؛ اما لیاقت نداشتند و امام علی  به خاطر نداشتن لیاقت آنها، حکومت بر جامعه را نمی خواست قبول کند؛ چون جامعه می بایست روش عدالت حضرت علی  را هم بپذیرد نه فقط نتیجه عدالت را.


حجت الاسلام پناهیان حادثه عاشورا را تجربه تلخ دیگری در تاریخ خواند و اظهار کرد: مردم کوفه هزاران نامه به طرف امام حسین (ع) نوشتند و از ایشان خواستند که تشریف بیاورد و زعامت جامعه را به دست بگیرد و آنگاه که با امضای کوفیان حجت بر امام تمام شد و امام به سوی کوفه حرکت کرد، هنوز درمیانه راه بود که همان افرادی که امام حسین را خیلی هم دوست داشتند تصمیم به قتل او گرفتند و بزرگترین مصیبت تاریخ را خلق کردند. 


وی با بیان اینکه خود حضرت صاحب الزمان در پشت پرده غیبت تمنای ظهور از درگاه باریتعالی می کند، اظهار کرد: اگر منتظران ظهور در این زمان ایرادات و اشتباهاتی را که معاصرین امام علی (ع) و امام حسین (ع) داشتند، نداشته باشند به طور قطع ظهور به وقوع خواهد پیوست.


حجت الاسلام پناهیان گفت: برای تحقق حتمی ظهور باید روش برقراری عدالت امام زمان(ع) را قبول داشته باشیم نه فقط نتیجه ظهور را که عبارت است عدالت همه شمول و امنیت و آسایش بشر.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: وظیفه منتظر واقعی فقط درخواست تعجیل در فرج نیست؛ بلکه باید با شناخت روش های حکومت و زعامت امام زمان (ع)، خود را برای پذیرش آن روشها آماده کند تا در صورتی که ظهور اتفاق می افتد هیچ گونه مخالفتی با ایشان نداشته باشد.


حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه ولایت پذیری شرط تحقق ظهور و سبب استجابت دعای فرج است، خاطر نشان کرد: منتظران ظهور باید ولایت پذیری قلبی محض داشته  و هیچگونه تزلزلی در این پذیرش باطنی نداشته باشند.


وی ولایتمداری حضرت ابوالفضل العباس (ع) را علت غبطه خوردن سایر شهدا به مقام شامخ آن حضرت عنوان کرد و افزود: همه شهدای کربلا ولایت مدار بودند ولی حضرت عباس (ع) ولایت مدارتر از دیگران بود و در تمام طول زندگی خود ذره ای شک و شبهه به دل خود راه نداد.


وی با اشاره به اهمیت زیارت امام حسین (ع) افزود: فلسفه زیارت سیدالشهداء و ائمه اطهار و تحمل مرارت ها و سختی ها در این راه، این است که آمادگی پذیرش روش های برقراری عدالت و حکومت امام زمان (ع) را آن طور که حضرتش می خواهد، داشته باشیم و هیچ اعتراضی به شیوه حکومت آن حضرت نکنیم.


 




نظرات کاربران