دیدار سفیر تونس  در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر تونس  در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر تونس  در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار سفیر تونس  در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر تونس  در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر تونس  در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر تونس  در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر تونس  در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

دیدار سفیر تونس  در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

سفیر تونس در ایران با حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، طارق بالطیب سفیر تونس درایران با حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکرنماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی درمحل بعثه مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرآشنایی و زمینه سازی برای روابط بهتر دو کشور در حوزه حج و زیارت را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود دراین حوزه را به تونس منتقل کند.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با اشاره به شیوه حج گزاری در کشورمان اظهار داشت: ارائه خدمات به زائران ایرانی درحوزه های حمل و نقل ، اسکان ، تغذیه ، پزشکی ، فرهنگی و ... توسط سازمان حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری به صورت متمرکز انجام می شود. 
سرپرست حجاج ایرانی به انتشار نزدیک به 1400 اثر در حوزه فرهنگی حج اشاره کرد و افزود:    پژوهشکده حج و زیارت در قم تاکنون هفت جلد از دایره المعارف حج را منتشر کرده و آثار ارزشمندی در مورد مکه ومدینه نیز در موزه حج  گرد آوری شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ده هزار نفر از زائران اهل سنت از استان های مختلف کشورمان به سرزمین وحی مشرف می شوند، تصریح کرد: امکانات ارائه شده به حجاج شیعه و سنی  مانند هم است و هیچگونه تفاوتی وجود ندارد. 
نماینده ولی فقیه در ادامه، مذاکرات خود با رئیس بعثه حج تونس درسال های گذشته در ایام مراسم حج را یادآور شد و از وزیر شئون دینی این کشور دعوت کرد برای گفتگو درباره همکاری ها در حوزه حج و زیارت به ایران سفر کند.
وی همچنین خواستارمعرفی جاذبه های گردشگری به مردم دو کشور برای افزایش رفت و آمدها میان دو طرف شد و گفت: ارتباطات ایران و تونس روز بروز باید قوی تر شود و دو کشور این ظرفیت را دارند که درتمامی زمینه ها همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند.
دراین دیدار سفیر تونس نیز همبستگی ملت ایران در مسایل مختلف از جمله حادثه سیل اخیر را ستودنی توصیف کرد وگفت: ایران ازسابقه تاریخی و فرهنگی  هزاران ساله برخوردار است و علما، اندیشمندان، شعرا و شخصیت های بزرگی در این سرزمین پرورش یافته اند.
وی با استقبال از محورهای مطرح شده توسط نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای توسعه همکاری های دو کشورتاکید کرد: روابط ومبادلات فرهنگی برای نزدیک شدن مردم و همبستگی اسلامی اهمیت فراوانی دارد.
طارق بالطیب با بیان نحوه حج گزاری درتونس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری حج از تجربیات مهم و ارزشمندی برخوردار است و دو کشورمی توانند دراین حوزه با یکدیگرهمکاری کنند. 
درادامه این دیدار دو طرف افراط گرایی را عاملی مهم  در تخریب چهره اسلام درجهان عنوان کردند  و حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به جنایات گروهک داعش  درعراق ، سوریه ، لیبی، افغانستان و حتی کشورهای اروپایی تاکید کرد: ما و شما باید اسلام اعتدالی را در دنیا رواج دهیم و برای مقابله با افراط گرایی و تکفیری ها همکاری مشترک  داشته باشیم.
وی با اشاره به پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف ، گفت: معتقدیم که همه کشورهای اسلامی در این حوزه باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و اطلاعات و تجربیات خود را به یکدیگر منتقل کنند.
نماینده ولی فقیه جنگ هشت ساله رژیم بعث صدام علیه کشورمان را یادآور شد و با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به خاک هیچ کشوری طمع ندارد، افزود: ما همواره به همسایگان خود گفته ایم که دنبال تعرض به هیچ کشوری نیستیم و می خواهیم زندگی مسالمت آمیز با یکدیگر داشته باشیم. 
وی تصریح کرد: قدرت های بزرگ علاوه برمنافع مادی بدلیل داشتن خوی استکباری بدنبال توسعه طلبی هستند و برای همین قرآن از مسلمانان خواسته است که برای قطع وابستگی به دشمنان تلاش کرده ، زیربار سلطه کفار و مشرکان نروند.
 


| شناسه مطلب: 93147




قاضی عسکر سفیر تونس



نظرات کاربران