مومن دروغ نمی گوید و خیانت در امانت نمی کند

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت: مؤمن ممکن است هر رذیله و صفت بدی پیدا کند؛ اما هیچ وقت دروغ نمی­گوید و خیانت در امانت نمی­کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حائری زاده خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائران ایرانی گفت: مؤمن ممکن است هر رذیله و صفت بدی پیدا کند؛ اما هیچ وقت دروغ نمی­گوید و خیانت در امانت نمی­کند.


وی با تبیین فرازهایی از دعای شریف امام زمان (عج) که می فرمایند: اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَةِ، وَ بُعْدَ الْمَعْصِیَةِ، وَ صِدْقَ النِّیَّةِ، وَ عِرْفَانَ الْحُرْمَةِ گفت: حضرت ولی عصر در این دعای شرف با بیان این جملات در واقع به ما درس می دهد و وقتی که می فرمایند: خدایا، توفیق فرمانبری، و دوری از گناه و نافرمانی، و درستی نهاد و شناخت واجبات را روزی ما بدار؛ مشخصا اولین انتظار از شیعیان را  اطاعت و فرمانبرداری از اوامر و نواهی خدای متعال و ترک معصیت می دانند تا با این کار هم رنگ امام شویم.


خطیب بعثه رهبری با اشاره به اینکه در زمان غیبت امام عصر باید سرباز خوبی برای فرمانده مان امام زمان باشیم، افزود: علت نیامدن حضرت از خود ماست نه از امام (ع) و ما وظیفه داریم که خودمان را آماده و برای زمینه سازی ظهور حضرت بستر سازی کنیم و تا منویات امام (ع) را در خودمان محقق نکنیم ظهور اتفاق نخواهد افتاد.


وی اضافه کرد: خدای متعال درسوره نساء آیه 59 فرموده است : «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ»  که در این آیه شریف، اطاعت از خدا در گرو اطاعت از رسول و اطاعت از پیامبر در گرو اطاعت از ولی دانسته شده است.


حجت الاسلام حائری زاده  در ادامه با اشاره به اینکه ادعیه و زیارات کلام امام معصوم است و نباید در آن تصرف کرد، خاطر نشان کرد: تمام ادعیه و زیارات بمنزله منوی غذا برای روح انسان است و هر دفعه که حرم می رویم خوب است که با توجه به سلیقه و ذائقه مان با یکی از زیارات و ادعیه مانوس شویم و از این را به قرب خدا برسیم.


 




نظرات کاربران