صدور ویزای رایگان عتبات برای یک بار در سال صحت ندارد صدور ویزای رایگان عتبات برای یک بار در سال صحت ندارد صدور ویزای رایگان عتبات برای یک بار در سال صحت ندارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
صدور ویزای رایگان عتبات برای یک بار در سال صحت ندارد صدور ویزای رایگان عتبات برای یک بار در سال صحت ندارد صدور ویزای رایگان عتبات برای یک بار در سال صحت ندارد صدور ویزای رایگان عتبات برای یک بار در سال صحت ندارد صدور ویزای رایگان عتبات برای یک بار در سال صحت ندارد

صدور ویزای رایگان عتبات برای یک بار در سال صحت ندارد

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در مورد انتشار شایعه صدور یک بار روادید رایگان برای هر زائر در طول سال در فضای مجازی، گفت: انتشار این مطالب، شایعه افراد سود جو و فرصت طلب است و این مساله صحت ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مرتضی آقایی در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به توافقات انجام شده بین مسئولان ایرانی و عراقی صدور ویزای رایگان برای سفر به عتبات عالیات در عراق و اماکن مقدسه کشورمان محدودیت ندارد و هر زائر به هر میزان که بخواهد، می تواند اقدام به سفر کند.
وی ادامه داد: براساس آمار و اطلاعات موجود از زمان صدور ویزای رایگان برای زائران سفر به عتبات درعراق و اماکن مقدسه ایران، تعداد زائران عراقی به خصوص در ایام شعبانیه افزایش چشم گیری داشته است و این روند همچنان ادامه دارد.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: آمار سفر زائران دو کشور از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 10 درصد افزایش داشته است.
آقایی اضافه کرد: هم اکنون نرخ سفر هوایی به عتبات عالیات (با توجه به کاهش مبلغ صدور ویزا) تا 29 اردیبهشت ماه جاری 2 میلیون و 800 هزار تومان و از طریق زمینی از یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است.
به گفته وی، با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته زائران عتبات به مدت 7 شب و8 روز در عراق اقامت داشته و می توانند از اماکن مقدس عراق زیارت کنند.
آقایی گفت: از این مدت زائران سه شب را در شهر مقدس نجف، سه شب نیز در کربلا و مابقی زمان باقی مانده را به زیارت اماکن مقدس کاظمین و سامرا اختصاص می دهند.
مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه مشتاقان زیارت به عتبات می توانند برای نام نویسی به یکی از دو هزار و 600 دفتر تحت پوشش سازمان حج در سراسر کشور مراجعه کنند، گفت: زائران اعزامی به عتبات عالیات دارای پوشش های حمایتی بیمه ای، امنیتی و خدمات پزشکی رایگان هستند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران