کشتى امام حسین، نجات بخش است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت:کشتى امام حسین  تا پایان جهان جریان دارد و در قیامت نجات بخش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی دانشجویان در برنامه احلی من العسل در کربلا به دانشجویان توصیه کرد: مانند آب پاک، پاک کننده، رقیق، روان و منشأ حیات و مسرت باشند و به سوی دریای کمال حرکت کنند و به صورت مدام و مستمر دارای پرواز و صعود به عالم بالا باشند.


وی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) گفت: مومن باید مانند آب باشد؛ زیرا منشأ حیات و پاک کننده است و اگر آب وجود نداشته باشد حیات بشری ناممکن خواهد بود و همانگونه که آب بخار می‌شود و به عالم بالا می‌رود و سپس به صورت باران بر زمین می‌بارد، مومن باید با راز و نیاز و عبادت از این عالم مادی به عالم بالا پرواز کند و روح خود را صیقل داده و جلا بخشد تا بتواند در این عالم مادی در صراط مستقیم قرار گیرد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق افزود: اگر کسی از ذکر خدا اعراض کند زندگی تلخ و سختی خواهد داشت و ذکر خدا دارای مراتب و انواع است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق با اشاره به حدیثی که می فرماید: «امام حسین (ع) کشتی نجات است.» گفت: کشتى حسین ، وسیع تر و پُر سرعت تر است و از کشتی حضرت نوح(ع) به جهاتی برتر است؛ زیرا کشتی نوح انسان‌ها را از غرق شدن نجات داد و آن هم عده محدودی که ایمان آورده بودند؛ ولی کشتی امام حسین روح و روان بشر را نجات می بخشد و بسیار وسیع است و می‌تواند همه انسان‌ها را در خود جای دهد.


وی افزود: کشتی نوح برای یک زمان موقت بود ولی کشتی امام حسین تا پایان جهان جریان دارد و در قیامت نیز نجات بخش است.


وی حضرت نوح(ع) را شیخ الانبیا خواند و امام حسین(ع) را سید جوانان اهل بهشت عنوان کرد و گفت: امام حسین وارث کمالات همه انبیا است و او آیینه تمام نمای اسمای حسنای الهی است و دردانه خداست، زیرا که در کربلا همه هستی خود را فدای حق و حقیقت و دین و دیانت کرد و در مقابل، خداوند نیز تربت او را شفا برای هر دردی، دعا در زیر قبّه ی آن حضرت را مورد اجابت و امامت را از نسل آن حضرت قرار داد .


حجت الاسلام نجفی روحانی از دانشگاهیان خواست در این سفر تأمل و تدبر کنند و فرهنگ و اندیشه امام حسین را در دانشگاه و جامعه ترویج نمایند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران