ولایت و برائت دو رکن اساسی در زیارت عاشورا است ولایت و برائت دو رکن اساسی در زیارت عاشورا است ولایت و برائت دو رکن اساسی در زیارت عاشورا است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ولایت و برائت دو رکن اساسی در زیارت عاشورا است ولایت و برائت دو رکن اساسی در زیارت عاشورا است ولایت و برائت دو رکن اساسی در زیارت عاشورا است ولایت و برائت دو رکن اساسی در زیارت عاشورا است ولایت و برائت دو رکن اساسی در زیارت عاشورا است

ولایت و برائت دو رکن اساسی در زیارت عاشورا است

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت: زیارت عاشورا قطعنامه روز عاشورا و دو رکن اساسی آن ولایت و برائت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حائری زاده خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائران ایرانی گفت: زیارت عاشورا قطعنامه روز عاشورا و دو رکن اساسی آن ولایت و برائت است.


وی به اهمیت خواندن زیارات ائمه اطهار به ویژه زیارت امام حسین (ع) و زیارت عاشورا  اشاره کرد و ضمن بیان داستان به حج رفتن سید رشتی گفت: امام زمان (عج) دستش را بر زانوی او نهاد و فرمود: «شما چرا نافله نمی خوانید؟ نافله، نافله، نافله. شما چرا عاشورا نمی خوانید؟ عاشورا، عاشورا، عاشورا. شما چرا جامعه نمی خوانید؟ جامعه، جامعه، جامعه».


خطیب بعثه رهبری در کربلا با اشاره به این فراز از زیارت نامه عاشورا که «خدایا مرا در نزد خودت وجیه و آبرومند قرار بده»، افزود: در کل قرآن کریم دو آیه راجع به وجیه آمده است که یکی در آیه 69 سوره احزاب در مورد حضرت موسی (ع) است که عده ای می خواستند آبروی او را ببرند و دیگری در آیه 45 سوره آل عمران در مورد حضرت عیسی و مادر وی که عده ای با تهمت ناروا می خواستند آبروی ریزی کنند.


وی در ادامه با ذکر آیه" إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا " اظهار داشت: آبروی مومن بسیار مهم است و هیچ کس حق ندارد کوچکترین ضربه ای به آبروی مومن بزند؛ چرا که خدای مهربان با تمام قدرتش از آبروی مومنین دفاع می کند.


حجت الاسلام حائری زاده با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: کسی که پشت سر مومن سخنی بگوید و با آن بخواهد آبروی او را ببرد و از چشم مردم ساقطش کند خدا او را از تحت ولایتش خارج می سازد و تحت ولایت شیطان قرار می گیرد و به گونه ای خوار و ذلیل می گردد که شیطان نیز او را نمی پذیرد.


وی با بیان اینکه باید متصف به صفت ستار العیوبی خداوند بشویم، خاطر نشان کرد: امام رضا (ع) بخاطر حفظ آبروی مومن وقتی می خواست به مرد خراسانی کمک کند از پشت در دستش را دارز کرد و کمک کرد و وقتی که علت را پرسیدند که چرا از پشت در کمک کردید؟ حضرت فرمودند: ترس آن داشتم که خجالت سوال کردن و درخواست را در چهره او ببینم.


وی افزود: ما شیعیان که پیروان این بزرگواران هستیم وظیفه داریم با توجه به اصل ولایت، دوستدار آل الله بوده و در گفتار و کردار پیرو آنها باشیم و بر اساس رکن برائت، از دشمنان اهل بیت (ع) در بیان و فعل، تبری و دوری کنیم تا به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کنیم چرا که حضرات معصومین علیهم السلام چراغ راه و مایه هدایت بشر به سوی فلاح و رستگاری هستند.


 




نظرات کاربران